Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Scherm gaat in slaapstand tijdens installatie OpenSuse? (+ Zorin OS?)  (gelezen 857 keer)

Na een memtest en een multimediatest krijg ik OpenSuse dus niet geïnstalleerd op deze computer. Na de taalkeuze, druk ik op enter om te installeren en 5 seconden later gaat het scherm in slaapstand en het komt er het eerste uur niet meer uit. Na een uur was mijn geduld op, vraag me dus niet of er na een uur geen verbetering op zit?  ;) OpenSuse kan ik installeren met dezelfde installatie-dvd op een andere pc met hetzelfde scherm aangesloten.

De persoon in kwestie wil een besturingssysteem dat doet denken aan XP. Bijgevolg heb ik eens rondgekeken en ik zal proberen om er Zorin OS op te gooien. Heeft er iemand ervaring en tips in verband met dit besturingssysteem? Ik zal het eerst installeren in Virtual box op mijn eigen pc. De persoon kent OpenSuse, mocht er dus iemand een gouden tip hebben om het probleem met de slaapstand op te lossen, deze is zeer welkom!

Offline jan11000

  • Lid
Re: Scherm gaat in slaapstand tijdens installatie OpenSuse? (+ Zorin OS?)
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/21, 08:40:53 »
https://help.ubuntu.com/community/BootOptions
Misschien boot opties gebruiken.
noacpi of force acpi
Vermoedelijk heeft je bios problemen met linux. Zoek met google op je moederbord en videokaart of dit op te lossen is.
Dus bijv opensuse+naam moederbord+black screen
opensuse nr+naam moederbord+black screen
opensuse+naam moederbord+install
opensuse+naam moederbord+problem
etc

Re: Scherm gaat in slaapstand tijdens installatie OpenSuse? (+ Zorin OS?)
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/21, 09:52:29 »
Vermoedelijk heeft je bios problemen met linux. Zoek met google op je moederbord en videokaart of dit op te lossen is.
De computer draait momenteel een verouderde versie van OpenSuse. De pakketmanager werkt niet meer, hij start sloom op, hij werkt traag. Een verse installatie lijkt me aanbevolen? De persoonlijk gegevens staan reeds op een externe harde schijf. Zou de nieuwere versie van OpenSuse bepaalde drivers niet meer aan boord hebben?