Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen video en chatrooms meer in firefox (flashplayer?) na update  (gelezen 2109 keer)

Offline belticor

  • Lid
ik heb deze morgen updates geinstaleerd (via updatebeheer) in ubuntu 11.10 en sinds dien heb ik geen video meer en kan ik ook niet meer op chatrooms. ik heb adobe flash player verwijderd zoals in deze topic (http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/adobe-flash-player-in-firefox-werkt-niet-meer/ ).
de herinstalatie lukt niet. op de site selecteer ik "APT ubuntu 10.04+", openen "via ubuntu softwarecentrum", het softwasrecentrum opend en verschijnt het wieltje (zandloper) en daar blijft het bij.
youtube filmpes spelen wel af, via facebook dan weer niet en vraagt "Upgrade voor Flash Player vereist." die weer niet lukt.

Re: geen video en chatrooms meer in firefox (flashplayer?) na update
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/17, 13:53:31 »
Hoe kan je youtube filmpjes afspelen als je flash player verwijderd hebt?

Offline belticor

  • Lid
Re: geen video en chatrooms meer in firefox (flashplayer?) na update
« Reactie #2 Gepost op: 2012/02/17, 15:57:34 »
ik heb adobe flashplayer compleet verwijderd (nagekeken in synaptic en softwarecentrum) en ik kan youtube filmpjes afspelen

Re: geen video en chatrooms meer in firefox (flashplayer?) na update
« Reactie #3 Gepost op: 2012/02/17, 16:28:18 »
Ik bedoel, als je adobe flash player werkelijk compleet verwijderd hebt, zou het onmogelijk moeten zijn om youtube filmpjes af te spelen, aangezien youtube ook afp gebruikt.

Offline belticor

  • Lid
Re: geen video en chatrooms meer in firefox (flashplayer?) na update
« Reactie #4 Gepost op: 2012/02/17, 17:00:18 »
geen idee. enkel de filmpjes van youtube zijn nog zichtbaar, al de andere niet meer (dailymotion filmtrailers e.a.) . heb nogmaals nagekeken en geen geinstaleerde adobe flashplayer.
heb ook verschillende instalaties van adobe gedaan via synaptic en softwarecentrer geen van alle instalaties helpt.

Offline HarzG

  • Lid
Re: geen video en chatrooms meer in firefox (flashplayer?) na update
« Reactie #5 Gepost op: 2012/02/17, 17:20:56 »
Wat zie je via "Extra->Add-ons" bij extensies en bij plug-ins staan?
(a.u.b. de complete lijst van beiden noemen om te bekijken of er een veroorzaker te bedenken is)
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: geen video en chatrooms meer in firefox (flashplayer?) na update
« Reactie #6 Gepost op: 2012/02/17, 21:43:26 »
Ik had nagenoeg hetzelfde probleem.
Kreeg op sites als www.del.org maar ook youtube de melding dat ik Adobe flash moest installeren.
Ik heb daarna het updatebeheer laten draaien en kreeg een melding dat ik een bepaald commando in de terminal in moest typen. Hierna kreeg ik meteen een andere foutmelding met een ander commando dat het probleem oploste: sudo dpkg --configure -a
Nu werken beide sites weer zonder probleem.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.