Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OpenOffice.org slaat verkeerd op - bestand weg  (gelezen 1115 keer)

OpenOffice.org slaat verkeerd op - bestand weg
« Gepost op: 2007/02/16, 18:18:50 »
Gisteren maakte ik een nieuwe account aan. In deze account maakte ik een .odt document, welke ik opsloeg in /home//Desktop/. Daarna maakte ik, in een nieuw venster, een ander .odt bestand welke ik opsloeg in /home//Desktop. Wat deed OpenOffice? Die overschreef mijn eerdere document! Hoe kan dit? En: hoe krijg ik mijn eerste document terug? Het is namelijk een erg belangrijk bestand. Wanhopige groet, Florian

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/16, 18:39:00 »
Het lijkt me het meest dat je de eerste bestand gewoon niet op de juiste plek hebt opgeslagen, ooo vroeg of je het bestand wou overschrijven, jij ja koos en overschreven is het bestand. Veel kun je er niet aan doen...

Offline Jenske

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/17, 12:02:39 »
Citaat van: Florian
Gisteren maakte ik een nieuwe account aan. In deze account maakte ik een .odt document, welke ik opsloeg in /home//Desktop/. Daarna (...)
Als je na géén / hebt genoteerd, zal OpenOffice (en trouwens elk ander programma ook) beschouwen als een bestandsnaam. Jouw document zal dus de naam .odt hebben gekregen.
Als je vervolgens een ander document maakt en dit dezelfde naam wil geven als en dat dan ook nog eens wil opslaan in /home//Desktop/ overschrijft 'ie gewoon .
Maar nu ben ik er wel zo goed als zeker van dat je dan "ja" hebt geantwoord op de vraag om het bestand te overschrijven, want zomaar bestanden overschrijven doet Open Office voor zover ik weet niet.

Er is een waterkansje dat jouw bestand er nog wel degelijk is en dat het heet, maar dan met een andere extensie. Dat kan je nagaan door even /home// te doorzoeken. Vergeet ook niet te zoeken in de standaardmap van Open Office waar hij zijn reservekopieën plaatst.

Maar dan moet je in Open Office wel de "maak een reservekopie"-optie hebben aangezet ---dat is NIET standaard!--- en ... dan mag je ondertussen niet nog eens een bestand met dezelfde naam hebben gemaakt.

Tip: geef NOOIT dezelfde namen aan bestanden en/of mappen. Het heeft m.i. weinig zin om bijvoorbeeld een map "Joske" te noemen en er vervolgens een document in te plaatsen met als naam "Joske".

En voor alle duidelijkheid: het voorgaande heeft niets specifiek met Open Office te maken, maar doet zich net zo goed voor in Windows of MS Office.

Succes
... Kubuntu 25.04 ... KDE Plasma ... X11 ...
... 32 Gb RAM ... NVidia GeForce RTX 3060 ...