Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 6.6 LTS => Network tools venster sluit snel weer  (gelezen 839 keer)

Yeoman

• Gast
Ubuntu 6.6 LTS => Network tools venster sluit snel weer
« Gepost op: 2007/02/10, 12:02:00 »
Goedemorgen,

In Ubuntu 6.6 LTS onder System=>Administration=>Network tools zit een venster
wat na opening na 1 seconde weer sluit.........kan ik dit veranderen en waar&hoe ?
Heb gezocht naar dit specifieke item maar (nog) geen antwoord gevonden.

MvG Kees.

« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/10, 13:40:11 »
kijk eerst even je /etc/network/interfaces bestand na, post hier de output van. misschien dat er hier iets fout gaat. Daarnaast geef ik niet snel de voorkeur aan de networktools in ubuntu. gebruik zelf liever de gnome-networkmanager die ook mooi de wireless verbindingen in kaart brengt
Voor de mensen

Yeoman

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/10, 22:23:56 »
hmmmmmmmmm kan in terminal niet meer uit de voeten........wat heb ik nu
weer gedaan, oh ja ,de computernaam aangepast in networking .........was dus geen
goeie zet, want dit menu opent  nu niet meer...........
In de terminal kom ik ook al niet verder........

kees@Laptop Kees:~$ /etc/network/interfaces
bash: /etc/network/interfaces: Permission denied
kees@Laptop Kees:~$ sudo /etc/network/interfaces
sudo: unable to lookup Laptop Kees via gethostbyname()
kees@Laptop Kees:~$

Ben ik nu uit de gratie als administrator ???

ps, zit die Gnome Network Manager standaard in 6.6 LTS of is dit een upgrade oid ?

Yeoman

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/11, 13:42:10 »
Heb inmiddels al diverse acties ondernomen welke ik in andere vergelijkbare topics
tegen ben gekomen als (mogelijke) oplossing.

Een van de gevonden oplossingen is om in de recovery mode de host-files te bewerken, echter deze zijn hidden en volgens mij kun je alleen als root de attributes van deze files aanpassen om ze te kunnen bewerken, hoe moet dit ?

Ik krijgt deze files dus niet geopend in nano, en weet nu even niet hoe verder te handelen, en een her-install vindt ik een armeluis oplossing waar je niets van leert,
dat kan dus altijd nog,

Er moet toch een manier zijn om het SUDO-gebeuren te resetten of om de LocalHostName correct te (her)introduceren, deze laat zich nl  wel erg gemakkelijk aanpassen in de network administrator met blijkbaar verregaande gevolgen.....

Iemand nog een hint.......