Ik zal Mikkel wel even apart berichten...............Anton Doove
Mij apart berichten....?
U kunt mij wel 'apart gaan berichten', Anton Doove, maar veel zult u daar niet mee opschieten, hoor. Ik weet beslist geen oplossing die een van de anderen niet zou kunnen aandragen
Ook ga ik geen PC starten met de PC in de lade,want dat is voor mijn XP-PC vragen om extra
schade,dus ook daarvan blijf ik af,want dat is mij veel te link,maar reacties zijn Welkom.
Ik zou ook geen pc maar een
cd in die lade stoppen.
Maar ik kan u verzekeren dat XP er niets van zal krijgen als u de pc opstart met een cd in het cd/dvd-station.
XP is ook ooit geïnstalleerd door die pc op te starten met een cd in de lade.
Als u de pc opstart met een opstartbare cd, zoals in dit geval een Ubuntu live-cd, dan wordt XP helemaal niet aangesproken, maar start de pc op van die live-cd. Mits..... er in het BIOS van die pc staat ingesteld dat hij bij het (opnieuw) opstarten van de pc eerst kijkt of er in het cd/dvd-station een
opstartbare cd zit. Zit zo'n cd er niet in of staat in het BIOS ingesteld dat er van de harde schijf dient te worden opgestart, dan zal de pc gewoon doorstarten naar het Bureaublad van XP.
Als het vinden van iemand die Ubuntu voor u wil installeren zo'n probleem wordt, is het dan geen idee om het te laten doen door de winkelier die al had toegezegd Ubuntu er voor u in dual boot op te willen zetten? En dat kost geld, ja. Maar wel minder dan een laptop kopen omdat die mobieler is dan een pc.