Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dubbele muis?  (gelezen 1116 keer)

Offline Whyaken

• Lid
Dubbele muis?
« Gepost op: 2012/01/10, 09:28:59 »
Misschien een rare vraag, maar ik had zojuist een helder moment, waarop ik me afvroeg of het niet mogelijk is om 2 cursors te bedienen. Ik 'muis' net zo goed met links als met rechts. Mensen hebben 2 handen, hoe onproductief zou het zijn als iedereen alles met één hand ging doen? Hoe vaak ben je met de muis tussen 2 punten op je scherm heen en weer aan het bewegen?

Is het mogelijk, of bestaat het misschien al om 2 muizen aan je computer te koppelen en dan ook 2 cursors op je scherm krijgt?

Offline Whyaken

• Lid
Re: Dubbele muis?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/10, 09:32:30 »
Never mind, heb al wat op het engelstalige Ubuntu forum gevonden.

http://en.wikipedia.org/wiki/MPX zou dat moeten kunnen, thuis maar es gaan stoeien...

« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/10, 10:23:44 »
Ik zie de meerwaarde hiervan alleen als je een presentatie doet met zijn 2-en (of meerderen).

Buiten dat compliceer je de zaak alleen maar denk ik, je kan zelfs met 2 pointers toch in een totaal foute hoek staan en is je handeling quasi hetzelfde als met 1 pointer.

Maar ja, het is misschien wel leuk om uit te proberen, een verhoogde productiviteit zie ik er toch niet echt in.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/10, 18:44:04 »
Ik zie de meerwaarde hiervan alleen als je een presentatie doet met zijn 2-en (of meerderen).
Dan is 1 pointer al genoeg.
Ik weet dat een PC geen onderscheid maakt tussen muizen. Input is input, of het er nou 1 is of 20, hij stuurt het signaal van alle muizen door naar 1 punt. Dit punt zit waarschijnlijk in de kernel of als je gelukt hebt in X. Dus succes al wil je dit echt proberen, want zoals Joris al zei zie ik er de productiviteit ook niet in.

EDIT: Maar wacht eens, het is in feite natuurlijk gewoon hetzelfde als een multitouch scherm. Ik zeg het moet kunnen met MPX. (had de link van Whyaken nog niet grondig bekeken).
« Laatst bewerkt op: 2012/01/10, 18:46:40 door Cheap Applications »
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/10, 21:21:24 »
Een tekentablet, een muis,en een trackball had ik ooit gewoon in gebruik bij mijn pc, no problemo. Nu nog alleen trackball en tablet. Met 2 muizen... probeer het maar, het kan, maar het zal niet veel teovoegen. :D

« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/10, 21:23:44 »
Je kunt allerlei muizen aan je computer hangen en ze allemaal tegelijk bewegen. Een soort van g-krachtensimulator krijg je dan.