Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] PcLinuxOs wil niet meer opstarten na Ubuntu-installatie  (gelezen 614 keer)

Ik had Windows7 en Pclos op mijn laptop, beide opstartbaar. Nu installeerde ik Ubuntu 11.10 en als ik dan Pclos kies van de grub-lijst, geeft hij een kernel panic. Hoe kan ik nu beide weer opstartbaar maken? Pclos wil ik laten, zoals hij is, Ubuntu kan ik gerust opnieuw installeren.
[Vroeger loste ik dat probleem op door grub2 van ubuntu terug te brengen naar grub-legacy en daarna een oude ubuntu met grub (=grub1=grub-legacy) te installeren, die dan zorgde voor een werkend grub-menu. Met ubuntu 11.10 kan ik grub2 niet meer terugbrengen naar grub-legacy.]
« Laatst bewerkt op: 2012/01/02, 04:23:07 door Rinus Vriend »

Re: PcLinuxOs wil niet meer opstarten na Ubuntu-installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/02, 04:18:59 »
Weer opstartbaar.
De bovengenoemde oplossing blijkt met Ubuntu 11.10 te werken, zonder dat ik grub2 terug hoef te zetten naar grub-legacy.
Dit geldt niet voor mint12.