Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: chrome webbrowser  (gelezen 850 keer)

Offline sosso

• Lid
chrome webbrowser
« Gepost op: 2011/12/08, 13:49:21 »
forum, wat kan ik beter installeren chromium of chrome?

groeten sosso

Offline Mr-Dutch

• Lid
Re: chrome webbrowser
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/08, 14:31:54 »
Chrome is volgens mij makkelijker?
Nooit in verdiept, maar ik heb gewoon Chrome!

Offline ThomasN

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/08, 14:45:17 »
Chromium is te vinden via het softwarecentrum (makkelijk te installeren en updaten) en is open source, dus je kan zelf controleren of er Google-spyware in verstopt zit. Ik weet niet of Chrome ook voordelen heeft, want ik gebruik zelf geen van beide. Firefox bevalt mij erg goed.

« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/08, 14:59:54 »
chromium werkt bij mij ongeveer even snel als chrome, MAAR chrome bevat spyware, dus ga ik toch liever naar chromium... :evil: :evil:
Once upon a midnight dreary, while I pondered weak and weary,
Over many a quaint and curious volume of forgotten lore,
While I nodded, nearly napping, suddenly there came a tapping,
It was my girlfriend with her mechanical keyboard   --'

« Reactie #4 Gepost op: 2011/12/08, 15:32:29 »
Ga voor Chromium, deze zit gewoon in de repos en wordt gecontroleerd door Canonical, Chrome heeft wat 'extratjes' (ik zou niet weten wat, gebruik het niet) en wordt gecontroleerd door Google.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline liawim

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2011/12/08, 15:51:00 »
Gebruik zelf chromium merk geen verschil tussen chrome of chromium.

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2011/12/08, 15:55:16 »
Deze site laat de verschillen zien:
http://code.google.com/p/chromium/wiki/ChromiumBrowserVsGoogleChrome
Google chrome vind ik ietsje beter dan chromium. En over de privacy (spyware ?) maak ik mij niet zo'n zorgen.
http://www.google.com/chrome/intl/nl/more/privacy.html

Offline Dave

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2011/12/08, 17:38:42 »
Nu zou die Google browser ook het online gebeuren van office makkelijker maken.
Geen idee hoe, zal wel iets van integratie zijn ofzo.

Maar zit er in dit opzicht ook verschil tussen beide versies?

Heb zelf dat chromium er weer afgegooid tijd geleden omdat ik vaker een update kreeg dan dat het gebruikt werd.
tZit ook nog volop in een ontwikkelfase blijkbaar.

Zo'n mini notebookje met enkel chrome en in luttele seconden opstart heeft wel wat als extra erbij eigenlijk.
Maar ja als de prijs bijna hetzelfde is als een volledige klaptop houdt het snel op natuurlijk.

« Reactie #8 Gepost op: 2011/12/08, 18:06:12 »
Zo'n mini notebookje met enkel chrome en in luttele seconden opstart heeft wel wat als extra erbij eigenlijk.
Maar ja als de prijs bijna hetzelfde is als een volledige klaptop houdt het snel op natuurlijk.
Chrome OS is in feite een Chrome browser (met als basis Ubuntu/Gnome) met wat extra ('in-browser'-) apps, draaiend op een Linux kernel en alles volledig via cloud.
Waarvoor je betaald is de cloudservice en de hardware: geen slechte CPU, matige videokaart (meer heb je ook niet nodig) een een flinke SSD en (mogelijk) een modem voor 3G.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/08, 18:08:12 door Cheap Applications »
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit