Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST) Heeft iemand ervaring met Navigon navigatie?  (gelezen 2268 keer)

(OPGELOST) Heeft iemand ervaring met Navigon navigatie?
« Gepost op: 2011/12/11, 15:13:51 »
Hallo.
Ik heb gisteren een navigatie-apparaatje gekregen.
Het is een Navigon 1410 (Europe 22)

In de gebruiksaanwijzing staat dat het apparaat enige tijd nodig kan hebben om z'n plaats te bepalen tov een satteliet.
Hij heeft gisteravond de hele avond aangestaan, maar het enige wat hij doet is rebooten.
Ik kom niet verder dan het startscherm.
Ik heb via de site van Navigon, Navigon Fresh gedownload en ge-installeerd, waarbij de opmerking kwam dat het navigatie apparaat actueel was.

Heeft iemand van jullie toevallig zo'n apparaat in huis en weet je ook wat ik eventueel fout doe ?

Via de site van Navigon wordt ik niet veel wijzer. Alleen telefonische klantenservice...


Vriendelijke groet,

Robin
« Laatst bewerkt op: 2011/12/11, 23:26:27 door robindekker »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Heeft iemand ervaring met Navigon navigatie?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/12/11, 15:49:08 »
Binnen werkt het niet omdat hij dan geen verbinding met de satellieten kan maken.
Als je hem de eerste keer gebruikt duurt het ook wat langer als je verbinding met de satellieten wilt maken.
Dus buiten gaan staan en wat geduld hebben de eerste keer.

Offline Dave

  • Lid
Re: Heeft iemand ervaring met Navigon navigatie?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/12/11, 17:53:42 »
Ook als je hem in Limburg uitzet en in den Helder weer aan heeft die wat meer tijd nodig.
Maar de eerste keer(of na een harde reset) kun je die gerust een uurtje buiten(met een vrije hemel) laten liggen om te zoeken.

Re: Heeft iemand ervaring met Navigon navigatie?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/12/11, 22:03:56 »
Het is mij via de Navigon-site toch gelukt om een zgn. restauratie te doen en het apparaat weer " af fabriek" te krijgen.
Ik heb hem gemonteerd in m'n auto en even gewacht.
Toen kreeg ik het juiste scherm; even een adres ingevuld en toen een stukje gereden.
Hij doet het prima !

Bedankt voor het meedenken !

Vriendelijke groet,

Robin.
« Laatst bewerkt op: 2011/12/11, 23:26:05 door robindekker »