Gezien de weg die Ubuntu 11.10 inslaat met Unity 3D, ben ik van plan om de XFCE wat beter te gaan bestuderen.
Daarom op een van mijn laptops Xubuntu 11.10 geinstalleerd plus de meeste van mijn gebruikelijke toepassingen toegevoegd.
Tot zover alles oke.
Maar ik heb in mijn netwerk een B3 home server van de Zweedse firma excito die op debian linux draait, en die met Ubuntu (of Linux Mint)
probleemloos te bereiken was.
In Thunar van xfce zie ik evenwel geen netwerkicoon om de koppeling te maken naar een eventuele netwerk server of NAS device zoals in Ubuntu.
Ontbreekt er nog iets in Xubuntu wat betreft netwerkmogelijkheden richting media streamen, netwerkconnectiviteit naar netwerkserver, ... .
Weet iemand welke componenten je nog moet toevoegen bij Xubuntu 11.10 om wat dat betreft de XFCE desktop dezelfde mogelijkheden
te geven als Ubuntu 11.10 ? Ik geloof dat in Kubuntu 11.10 zich hetzelfde probleem stelt.
Zou interessant zijn om te weten wat je bij Xubuntu - en ja eigenlijk ook Kubuntu - te weten wat je allemaal nog moet toevoegen om deze twee
op dit gebied gelijkwaardig te maken aan Ubuntu 11.10.
De prioriteit bij Canonical ligt nu eenmaal bij Ubuntu.