Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ik kom niet in Login Screen Setup?  (gelezen 1275 keer)

Offline Darell

• Lid
    • http://launchpad.net/~darell
Ik kom niet in Login Screen Setup?
« Gepost op: 2006/09/22, 01:13:38 »
Ik wil graag mn loginscherm veranderen maar ik kom niet in het programma om dit te doen?
als ik gksudo gdmsetupin de terminal intyp krijg ik dit:
darell@Bora:~$ gksudo gdmsetup
  Failed to connect to socket, sleep 1 second and retry
  Trying failed command again.  Try 2 of 5.
  Trying failed command again.  Try 3 of 5.
  Trying failed command again.  Try 4 of 5.
  Trying failed command again.  Try 5 of 5.
  Command failed 5 times, aborting.
Could not access GDM configuration file.
als ik het probeer te starten via System tab ---> Adminstration ---> Login Window zegt ie "starting application" maar dan gebeurt er verder niets.
Waar kan dit aan liggen?
Open Source = Freedom = Power !!

wax

• Gast
Ik kom niet in Login Screen Setup?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/03, 23:32:46 »
Een late reactie maar ik werk zelf nog maar een week met ubuntu en stoote dus ook op dit probleem, overal op google gezocht en niks gevonden. Ik heb het probleem wel kunnen oplossen.

Je hebt dus GDM en KDM, jij wil de skin van gdm veranderen maar je werkt dus met de kdm login manager wat er dus voor zorgt dat je die error krijgt.

Ik heb gezocht op kdm(lokaal) en kwam uiteindelijk uit bij de KDM Theme Manager, Hier ben ik in beheermodus gegaan en van daaruit de skin aangpassen. Het zijn namelijk andere skins als het kdm menu. Ik hoop dat deze oplossing nog meer mensen helpt.

Enigste probleem wat bij mij blijft hangen is dat ik niet tussen kdm en gdm kan switchen met
sudo dpkg-reconfigure gdmDan krijg ik dus volgende error
invoke-rc.d: initscript gdm, action "reload" failed.als dit zou lukken zou er waarschijnlijk nog een andere optie zijn en dat is dus naar GDM overstappen. het zou logisch zijn als je dan wel bij de manager kan.