Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: print to pdf  (gelezen 2013 keer)

Ralf

• Gast
print to pdf
« Gepost op: 2007/01/31, 16:12:33 »
Ik begin steeds meer thuis te raken in ubuntu en heb voor mijn al mijn programma's die ik onder windows gebruikte een goede zo niet betere vervanger gevonden. Iets waar ik nog wel naar op zoek ben is een programma om te printen naar pdf documenten, dus niet dat er een blaadje uit m'n printer komt rollen maar dat er een pdf document wordt gemaakt. In Windows gebruikte ik pdf creator maar deze is er alleen voor windows.

Ik heb nog geen vervanger gevonden behalve kpdf maar die schijnt alleen onder kubuntu te werken. Vanuit openoffice pdf's maken kan wel maar ik wil bijvoorbeeld ook vanuit firefox of fotobewerkingsprogramma's een pdf kunnen maken. Heeft iemand een idee waar ik dit mee kan doen?

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
print to pdf
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/01, 10:08:25 »

Ralf

• Gast
print to pdf
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/01, 16:37:55 »
dankjewel voor de tip. Het is me inmiddels gelukt de juiste package te vinden, te downloaden en te installeren maar ik kan nergens vinden hoe hem dan ook echt kan gebruiken. Heb al een beetje gezocht naar documentatie maar daar wordt ik nog niet echt veel wijzer van. Kan iemand misschien uitleggen hoe dit in z'n werk gaat?

Offline siegi

• Lid
print to pdf
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/01, 16:44:19 »
kan je hem dan niet gewoon toevoegen via systeem > beheer  > printers.

Ralf

• Gast
print to pdf
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/01, 17:32:23 »
hij vind hem wel onder de naam "pdf printer" alleen hij vraagt daarna nog wel naar het merk van de printer (om drivers te installeren neem ik aan), dus op die manier gaat het ook niet

Offline SwaH

• Lid
print to pdf
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/01, 19:36:09 »
selecteer bij de stuurprogramma's "generic" en daarna "postscript color rev 4". Daarna spreekt het voor zich. Als alles goed werkt print de computer dan PDF-documenten naar de map PDF in je home-map.

Ralf

• Gast
print to pdf
« Reactie #6 Gepost op: 2007/02/02, 18:33:15 »
dankjewel! het werkt!

Offline eendje

• Lid
print to pdf
« Reactie #7 Gepost op: 2007/02/02, 20:58:19 »
Citaat van: Ralf
hij vind hem wel onder de naam "pdf printer" alleen hij vraagt daarna nog wel naar het merk van de printer (om drivers te installeren neem ik aan), dus op die manier gaat het ook niet
Ik wilde het ook installeren, maar hij vindt bij mij de "pdfprinter" niet. Ik heb Cups ook al opnieuw opgestart. Wie weet waar het aan ligt.
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!