Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Oracle (Sun) Java JRE 6u26  (gelezen 6715 keer)

Re: Oracle (Sun) Java JRE 6u26
« Reactie #25 Gepost op: 2011/07/10, 13:30:13 »
Noblesse oblige: als men progjes aanbiedt onder de vlag van Canonical, zelfs al is dat als "Canonical Partner", dan hoort men z'n zooi tenminste fatsoenlijk veilig te houden. Zo niet: weg ermee, in het schimmenrijk van de naamloze PPA's.

+1

Daar ben ik het volledig mee eens. Er hoort een bepaalde kwaliteitseis of criterium aan vast te zitten om als "Canonical Partner" aangemerkt te kunnen worden. Dergelijke PPA's horen gewoon goed en zorgvuldig onderhouden te worden. En daar valt, mijn inziens, geen speld tussen te krijgen.
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

« Reactie #26 Gepost op: 2011/07/10, 15:17:34 »
Klopt, maar bij installaties die ik voor anderen doe en waarbij ik de systeembeheerder ben, installeer ik toch Sun Java JRE. Simpelweg omdat het bij die mensen gewoon *altijd* goed moet werken. Onder elke denkbare omstandigheid.
Dan hoop ik dat die personen geen (correcte) integratie in GNOME (incl. PulseAudio e.d.) nodig hebben, want die is beter in openJDK...
Dit dus. Zo werkt Runescape voor mij niet in Sun Java, maar wel in openJDK.

9900 O0

En bij mij juist andersom met Runescape.

Maar aan de andere kant: OpenJDK verbetert zich wel. Zo crashte en hing OpenJDK nogal vaak in 10.10, maar hier in 11.04 heb ik slechts een enkele hang meegemaakt en crashen heeft ie sowieso nog niet gedaan. Dus het wordt alleen maar beter en beter.

« Reactie #27 Gepost op: 2011/07/10, 15:18:24 »
Tja, eigenlijk vind ik de achtergrond niet erg van belang.... Multiverse of Partner, Sun Java JRE moet eenvoudigweg veilig worden gehouden. Anders zou dat pakket in geen enkele (officiële, semi-officiële of kwart-officiële) bron moeten zitten, maar alleen in het schemerige gebied van de PPA's, de "Hades" van de software.

Dat eis ik van de pakketbeheerders. En dat mag ik ook eisen, vind ik. Bescherming van de eindgebruiker hoort hoog in het vaandel te staan. Ook bij de Partnerbron, ongeacht de juridische constructie die erachter zit.
Goed, maar dan moet je als klant bij Canonical en/of Oracle gaan klagen, aangezien de Canonical partner repository gewoon een third party repository is, evenwaardig aan een PPA of de eigen repositories van bijvoorbeeld Virtualbox of Wine...  ;)

Het is niet evenwaardig aan een PPA. Inderdaad is de beste vergelijking de repo's van VB en Wine, maar evenwaardig aan een normale PPA is het zeker niet.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #28 Gepost op: 2011/07/11, 10:24:10 »
Reactie van de verantwoordelijke ontwikkelaar:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/sun-java6/+bug/797718/comments/6

Positief. Erkent z'n fout en belooft beterschap.

Goed idee van Vistaus, om ook in het duplicaatdraadje een reactie te plaatsen.  :)

« Reactie #29 Gepost op: 2011/07/11, 11:22:12 »
Dankje :)
En inderdaad netjes van hem :)

Offline JanClaeys

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2011/07/12, 20:49:50 »
Het is niet evenwaardig aan een PPA. Inderdaad is de beste vergelijking de repo's van VB en Wine, maar evenwaardig aan een normale PPA is het zeker niet.
Ik zie het verschil niet tussen een PPA en een andere privé-repository van een persoon, bedrijf of organisatie?  In al die gevallen moet je bepalen of je de eigenaar(s) ervan kan vertrouwen...

Citaat van: Brian Thomason
Flash updates are handled promptly because we have a good relationship with Adobe in that regard. Unfortunately, no such relationship exists with Oracle at this point.
Dat bedoelde ik dus dat die updates normaal in samenwerking met de leverancier gebeuren (maar blijkbaar gaat de samenwerking met Oracle niet zo vlot?).
Jan Claeys
Ubuntu-nl IRC team - Ubuntu-be LoCoTeam Contact

« Reactie #31 Gepost op: 2011/07/12, 20:51:30 »
Er is wel degelijk een verschil. Een bedrijf wat een vertrouwd product maakt is beter te vertrouwen met een PPA dan een los iemand.

Offline ptb

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2011/07/13, 02:29:44 »
Klagen helpt, vanvond kwam de update al binnen.De maintainer heeft zijn leven gebeterd.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #33 Gepost op: 2011/07/13, 12:19:33 »
Nu nog de structurele verbetering..... Ik heb 'm al gevraagd wat voor ideeën hij daarvoor heeft, maar daar heb ik nog geen antwoord op gekregen.