Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Iphone en Ubuntu  (gelezen 3327 keer)

Iphone en Ubuntu
« Gepost op: 2011/06/20, 23:56:50 »
Als ik de Iphone4 aansluit op mijn Ubuntu 11.04 wordt hij keurig geconnect en start hij de Banshee media player.
In de player zie ik een map op de Iphone met de naam muziek.
NU sleep ik een aantal muziek nummers naar deze map en ik zie de melding synchroniseren zowel op de PC als op de Iphone.
Je zou dus zeggen alles OK, maar start ik nu op de Iphone de Ipod  dan ziet hij geen muziek.
Nu heb ik ergens gelezen dat je dan een player moet downloaden om de muziek af te spelen, maar heeft er iemand enig idee waarom de Ipod deze nummers niet ziet.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/21, 11:13:14 door Johan Velthuizen »

Re: Iphone en Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/21, 11:07:39 »
Zit je serieus nog op Ubuntu 4.11?
Volgens mij heeft dat nooit bestaan.

« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/21, 11:12:47 »
Sorry tik foutje 11.04

« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/21, 11:19:26 »
Duidelijk.
Maar goed, Apple + Linux blijft een rolling issue.
Dit is al heel erg vaak gevraagd, zowel op Apple.com, als Ubuntu.com en Ubuntu-nl.org.
Songbird heeft wel de functionaliteit, maar Apple verwijdert dit met iedere firmware update, Songbird voegt dit weer toe met iedere software update, dan verwijdert Apple die weer, Songbird voegt het weer toe, en bla bla bla.

In andere woorden, dit houdt nooit op, maar als je op een oudere iOS zit, kun je de nieuwste Songbird hoogst waarschijnlijk gebruiken.
Ik kan het zelf niet testen, want mijn Ubuntu installatie is zelf naar de knoppen (nog steeds), en op een Mac werkt dit gegarandeerd.

« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/21, 12:04:48 »
Het zal wel altijd een probleem blijven gelukkig is deze Iphone van mijn vrouw en heb ik zelf een Android toestel wat wel vlekkeloos samenwerkt met Ubuntu.

« Reactie #5 Gepost op: 2011/06/21, 17:51:58 »
iPhone aansluiten
Muziek programma openen, ik doe het met Rythmbox, wat hij als standaard heeft (10.10)
Muziek verslepen naar iPhone
Hem laten syncen etc. Dit kan heel lang duren, gewoon laten gaan. Let wel op dat je je iPhone gekoppelt houd totdat Rythmbox gesloten is na de overdracht door op het kruisje geklikt te hebben. Hij kan soms na het overzetten nog enkele minuten syncen.
Wacht nu een paar seconden (voor de zekerheid) en ontkoppel je iPhone.

Zo deed hij het bij mijn iPod 3 op iOS 4.0*
Welke iOS gebruik je eigenlijk?

*het is mogelijk dat er wat bugs ontstaan in de muziek speler, en mogelijk in het hele apparaat. Ik heb het alleen ervaren in de muziek speler, en zijn niet vreselijk hinderlijk. Als je hem eenmaal aansluit met iTunes zijn ze meestal weer weg. Dit kan ook gewoon zijn omdat het systeem al een beetje verouderde (wat Apple naar mijn idee expres doet, om je up-to-date te houden zodat ze je kunnen volgen ofzo), want in het begin was dit nog niet.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

« Reactie #6 Gepost op: 2011/06/21, 19:17:19 »
In Ubuntu 11.04 opent hij Banshee want rythmbox is vervangen, maar dat maakt niet uit.
Muziek er naar toe slepen gaat goed en daarna gaat hij synchroniseren dit doet hij in Banshee en op de Iphone
Tot zover niets aan de hand, maar de muziek is daarna op de Iphone niet meer terug te vinden als je de Ipod inschakeld geeft hij aan dat er niets gevonden is.
Voorheen met een oudere Ubuntu ging het wel goed, maar dat heb ik alleen getest met een Ipod en niet met een Iphone.

« Reactie #7 Gepost op: 2011/06/22, 17:51:46 »
Probeer echt dan eens Rythmbox.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

« Reactie #8 Gepost op: 2011/06/22, 18:32:00 »
Als mijn vrouw terug is van vakantie ga ik Rythmbox eens uitproberen.

« Reactie #9 Gepost op: 2011/06/22, 18:35:39 »
Trouwens, het is misschien een andere oplossing: https://help.ubuntu.com/community/PortableDevices/iPhone
Desktop:
Notebook:

Offline kristof70

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2011/06/23, 02:12:11 »
Voila, zo is dat dus met die DURE spullen van Apple, je straft jezelf door zoiets te kopen. Je verplicht jezelf om steeds meer Apple producten te moeten kopen omdat die dingen met niks compatibel zijn.

Wil je veel show en tralala geven langs de straat met je Iphone, geef dan ook thuis (waar niemand je kan zien) door een DURE Mac. te kopen voor je slaapkamer/computerruimte   :-)

Apple heeft goede spullen, maar blijf dan bij Apple voor alle dingen....

Mijn keuze is al vele jaren gemaakt: simpelen dingen, en vooral LINUX  ^-^ ^-^ ^-^

« Reactie #11 Gepost op: 2011/06/23, 08:51:39 »
Helemaal mee eens, maar ja het vrouwtje is eigenwijs en wilde toch een Iphone want dan kan ze pingen met dochterlief.
Ik heb ze van te voren gewaarschuwd dat die Iphone mogelijk niet samen ging met onze Ubuntu machines.

Uiteindelijk zal het wel goed komen om de koppeling wel goed voor elkaar te krijgen maar dat duurt nog even.

Ik heb jaren het zelfde probleem gehad met mijn Windows telefoon ook die werkte  samen met mijn Ubuntu maar koste veel moeite om alles te laten functioneren.

Ik werk nu met een HTC Desire S en dat is een hele verademing.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #12 Gepost op: 2011/06/23, 09:56:30 »
Ik heb ze van te voren gewaarschuwd dat die Iphone mogelijk niet samen ging met onze Ubuntu machines.
En dan proberen uit te leggen dat het niet aan Ubuntu ligt maar aan Apple is bij voorbaat kansloos schat ik zo in...