Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installeren nieuwe Java versie  (gelezen 1171 keer)

Offline Alver1

• Lid
Installeren nieuwe Java versie
« Gepost op: 2011/05/20, 15:31:43 »
Hallo deskundigen, om de website van Skoda (automerk) te kunnen gebruiken moet er een nieuwe Java-versie worden geïnstalleerd (ik heb nu de versie 6u20). Ik kan die zonder problemen downloaden als jre-6u25-linux-x64.bin maar hoe krijg ik die geïnstalleerd en waar?? Op de Java website staan instructies waar ik, helaas, nauwelijks iets van begrijp. Gezien mijn uiterst beperkte kennis van dit onderwerp graag een stap per stap uitleg.
Ik gebruik Ubuntu 10.10 64bits op een Toshiba L-505 10M zonder problemen. Installaties heb ik tot nu toe enkel met *.deb bestanden uitgevoerd.

Bedankt voor een mogelijk antwoord

Alver1

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Installeren nieuwe Java versie
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/20, 15:33:02 »
Dat was niet nodig geweest, want een vrij recente Java (6u24) zit gewoon in de partner-pakketbron....
Doe het eens zo:
http://sites.google.com/site/computertip/java

Als je liever de allernieuwste 6u25 hebt, dan staat er op die pagina ook een instructie hoe je dat handmatig kunt doen.

Offline Alver1

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/05/20, 16:28:14 »
Dat was niet nodig geweest, want een vrij recente Java (6u24) zit gewoon in de partner-pakketbron....
Doe het eens zo:
http://sites.google.com/site/computertip/java

Als je liever de allernieuwste 6u25 hebt, dan staat er op die pagina ook een instructie hoe je dat handmatig kunt doen.
bedankt voor de bliksemsnelle service. Ik heb de bewuste pagina bekeken en blijkbaar heb ik de versie 24 (zoals ik kon vinden met de Sun Java 6 Policy Tool onder Systeem > Voorkeuren), de versie 20 verwijst blijkbaar naar de Open Java zoals die wordt herkend op de Java website. Vreemd genoeg wordt daar de geïnstalleerde versie 24 niet herkend. Ik heb de handmatige installatie en voorafgaande verwijdering gevolgd maar blijkbaar staat de versie 25 nu in /opt/java/64/jre 1.6.0_25/bin/java en de versie 24 in /usr/lib/jvm/java-6-sun-1.6.0.24/jre/bin/java en de Java website vind nu dat ik helemaal niets heb geïnstalleerd! Begrijpe wie kan. Ik kan de Skoda Car configurator nog steeds niet gebruiken. Enige andere ideeën?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #3 Gepost op: 2011/05/20, 17:23:11 »
Handleiding precies en nauwgezet volgen. Eerst alle bestaande Java-spullen eruit kiepen (staat ook in de handleiding).

Dan gaat het gegarandeerd goed.  :)