Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Audio/video-problemen met Xubuntu 11.04  (gelezen 641 keer)

Offline rudolfk

• Lid
Audio/video-problemen met Xubuntu 11.04
« Gepost op: 2011/05/20, 01:26:41 »
Mijn bijna antieke Dell Optiplex 170L liggende desktop comp. kon Ubuntu (iets anders heb ik er nooit op gedraaid) 10.10 nog net aan. Bij 11.04 kwamen er storende bijverschijnselen: Zwarte strepen in de buurt van de cursor en geluid weg. De standaard-sessie was geen optie, maar op de classic sessie zonder effecten deed het apparaat redelijk, maar steeds nog zonder geluid en met zwarte strepen. Ik heb toen een totaal-installatie gedaan met Xubuntu 10.10 en opgewaardeerd naar 11.04 toen de officiƫle versie er was. Deed het heel even tot aan de eerste update: Geen geluid en een handicap dat ik nog van een andere computer met Ubuntu 10.04 of zo had: De bovenbalken zijn weg waardoor sommige programma's niet meer kunnen worden afgesloten of de schermen geminimaliseerd. Eerst was ik zelf de cursor helemaal kwijt maar met een aangepaste sessie via xfe4 heb ik nu een 'x' in plaats van een cursor (bekend verschijnsel van vroeger), maar de schermwisseling (bureaubladwisseling) is weg en de toetscombinatie Alt-tab werkt niet meer, dus ik ben absoluut niet meer multitasking. Heel vermoeiend. Ik heb in pure wanhoop een frugal-installatie Van Linux-Puppy ernaast gezet en daar doet alles het wonderwel WEL. Enige nadeel daar is dat op geen enkele tekst-editor of tekstverwerker (Libre-Office) een Nederlandse spellingcontrole werkt. LibreOffice doet alsof, maar doet feitelijk niets. Het enige programma dat een werkende spellingcontrole Nederlands heeft, is - tja. er is nog humor in de computer-wereld - de mailfunctie van Opera! Ik zou mijn teksten in Opera kunnen schrijven, ware het niet dat je geen teksten in de mail-editor kan plakken. Tja, er moet toch wat aan mankeren! Vraag: Wat kan ik aan Xubuntu doen behalve wachten tot de heren programmeurs eindelijk met een werkende distributie komen?

Offline emiel1976

• Lid
Re: Audio/video-problemen met Xubuntu 11.04
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/20, 01:41:43 »
Het beste kun je Xubuntu opnieuw installeren als je 11.04 wilt hebben.
Upgraden kan problemen geven.

Als het heeft gewerkt, dan is er iets bij het updaten mis gegaan.