Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 2de beeldscherm aansluiten lukt niet. 11.04  (gelezen 467 keer)

Offline meknoy

• Lid
2de beeldscherm aansluiten lukt niet. 11.04
« Gepost op: 2011/04/30, 16:53:16 »
Hallo,

Als ik de instellingen verander in Nvidia om een 2de beeldscherm als separate screen aan te sluiten, alles opslaag in X config file en dan terug opstart heb ik enkel een zwart scherm.
Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?
Ik weet nog dat dit met m'n huidige installatie(10.04) ook moeilijk was maar toch gelukt is. Weet enkel niet meer hoe en is dit bij 11.04 nog hetzelfde.

grafische kaart: GeForce 9800 GT

Alvast bedankt!

Offline vanadium

• Lid
Re: 2de beeldscherm aansluiten lukt niet. 11.04
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/30, 19:57:13 »
Als je een vorige versie van je xorg.conf hebt, kan je die terugplaatsen. Alternatief zal je zelfs je systeem kunnen starten door xorg.conf eenvoudig te wissen: Ubuntu werkt inderdaad standaard zonder.

Om dit te doen, kan je inloggen op een recovery prompt. Herstart, hou linker shift ingedrukt. Dat doet het opstartmenu verschijnen (als je een dual-boot hebt, verschijnt het opstartmenu automatisch). Kies een lijn waarin  "(recovery)" wordt vermeld. Je krijgt opties te zien. Enkele ervan laten toe terug te vallen naar een commandolijn met administrator (root) bevoegdheid. Hier kan je nu xorg.conf verwijderen (of beter hernoemen voor als je die later nodig hebt)
mv /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.broken
Herstarten dan met
reboot now