Dat blijkt bij jou toch anders dan bij mij
Is er iemand die weet hoe ik in 11.04 makkelijk kan schakelen tussen verschillende vensters
(bijvoorbeeld meerdere keren firefox open).
om een of andere reden (ik ga ervanuit dat het met opzet is)
werkt het switchen met alt+tab niet.
en in de launcher zie ik maar 1 icoon staan.
Dat je één icoon ziet, onafhankelijk van het aantal geopende vensters, klopt. Het aantal vensters dat is geopend wordt aangeduid links van het icoon in de launcher met een pijltje als er één venster is, kleine lijntjes als er meer zijn.
Als ik in Firefox meerdere vensters open, dan werkt schakelen tussen die vensters met Alt+Tab wel.
Schakelen via Alt+Tab is de "oude" manier, die nog steeds zou moeten werken.
* Verder kan je op het firefox icoon klikken (of - bij mij - Super+2 indrukken). Hierdoor komen alle instanties van firefox naar voor. Is het actieve venster gemaximaliseerd, dan zal je de andere vensters niet zien, uiteraard. Door nog eens te klikken op het ff icoon (of super+2), worden alle actieve vensters van alleen firefox gespreid op de desktop. Met de pijltjestoetsen gevolgd door <enter> of door een klik kies je het gewenste venster.
* Je kan ook super+w kiezen: nu worden de windows van alle actieve applicaties uitgespreid, en via klik of pijltjes + enter ga je weer naar het gewenste venster.
Bij de launcher zie je maar een icoon, als je er op klikt zie je eronder meerdere icoontjes. Bij het vensterselectie menu zie je knoppen? naast elkaar.
Dat herken ik niet: als ik op de launcher op het icoon klikt, dan komen eronder geen andere iconen. Wat je met het vensterselectie menu bedoelt, snap ik ook niet. (We spreken toch wel over hetzelfde besturingssysteem, ubuntu 11.04 XD )