Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 11.04  (gelezen 1435 keer)

Offline tux2011

• Lid
Ubuntu 11.04
« Gepost op: 2011/04/28, 11:50:22 »
Hoi Ubuntu 11.04 geinstalleerd en de eerste problemen doen zich al aan, het nieuwe menu is verdwenen en weer vervangen door het menu van Gome 2.30 dat nieuwe menu beviel mij prima maar helaas het is vervangen.

Ook waren een hoop instellingen van de mail verloren gegaan gelukkig gebruik ik imap en ben dus niets kwijt.

Verder zijn mijn GTK engines allemaal verdwenen en kon ik deze weer herstellen, kortom er zijn wat kleine probleempjes maar hoe krijg ik mijn nieuwe menu terug. ???
Xubuntu 11.04 AMD64 Bits

Offline Tom

• Lid
Re: Ubuntu 11.04
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/28, 11:55:20 »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/28, 12:02:40 »
Het was toch wel algemeen bekend dat Unity de vervanger van Gnome is geworden.

Paar tips:
Stap niet zonder reden over. Alleen als je echt een reden hebt, want mij lijkt het me de moeite niet waard. De kans is vaak groter dat er problemen van komen dan dat je profijt van je update hebt.
Weet wat er een beetje anders zal zijn in de nieuwste versie. Klakkeloos updaten zorgt voor problemen.
Je laatste versie wordt verder nog minstens een jaar lang ondersteund, soms nog 2 en half jaar zelfs.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/28, 13:31:40 »
Hoi Ubuntu 11.04 geinstalleerd en de eerste problemen doen zich al aan, het nieuwe menu is verdwenen en weer vervangen door het menu van Gome 2.30 dat nieuwe menu beviel mij prima maar helaas het is vervangen.
Dat zou kunnen wijzen op problemen met de aansturing van je grafische kaart. Unity heeft desktopeffecten (compiz) nodig, en dat op zijn beurt werkt door rechtstreeks de processor van je grafische kaart (gpu) aan te sturen. Als je grafische drivers de kaart niet goed ondersteunen, dan valt het systeem terug op metacity in plaats van compiz. Voor de nieuwe Ubuntu, die nog op gnome 2.3 gebaseerd is, betekent dit dat er teruggevallen wordt op de klassieke gnome 2 desktop.

Er is ook een Unity versie in ontwikkeling die compiz niet nodig heeft: unity-2d. Die is nog niet voldoende doorontwikkeld, en wordt daarom (nog) niet als alternatief voor Unuty 3d gebruikt.

Offline tux2011

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/28, 13:44:05 »
Hoi, voordat ik de upgrade heb gedaan heb ik eerst de bèta getest en die beviel prima totaal niets mis mee, wat betreft Unity ik heb compiz geïnstalleerd dus dat mag geen enkel probleem zijn ik draai op kernel:

2.6.38-8-generic #42-Ubuntu SMP Mon Apr 11 03:31:50 UTC 2011 i686 athlon i386 GNU/Linux

Ik gebruik een NVidia GeForce 6150SE nForce 430] (rev a2)

Compiz werkt naar behoren geen problemen mee echter werken sommige themes weer niet omdat de engine ontbreekt maar dat is een kwestie van googelen en installeren.

Alle andere problemen zijn al weer opgelost alleen het menu dat is wel vreemd dat die keer op keer verdwijnt.

Wat betreft de opmerking over de upgrade, ik vind het altijd de moeite waard om een upgrade te doen als ik daar achter sta, ik test eerst bevalt het me dan voer ik het door smaken verschillen maar ik ben wel iemand die altijd openstaat voor vernieuwing en ik waardeer enorm deze nieuwe Ubuntu.
Xubuntu 11.04 AMD64 Bits

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/28, 13:50:18 »
nvidia heeft gewoonlijk goede linux ondersteuning. Wat bedoel je eigenlijk met "je nieuwe menu"? De launcher (iconen links vertikaal)? Heb je al via login geprobeert je sessie terug te zetten op Unity?