Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gekke lettertypes na installatie Wine  (gelezen 918 keer)

Offline Xabre16V

• Lid
gekke lettertypes na installatie Wine
« Gepost op: 2011/04/06, 11:06:08 »
Sinds de installatie van Wine, gepoogd om Nokia Ovi Suite te installeren zonder succes overigens, heb ik afwijkende lettertypes erbij gekregen welke als default worden gebruikt vooral in Chrome en Firefox, met als gevolgs dat sites er anders uitzien dan daarvoor.

Weet iemand hoe je deze weer kan verwijderen? Ik heb Wine al geuninstalleerd maar de lettertypes blijven :'(

Re: gekke lettertypes na installatie Wine
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/06, 11:37:57 »
Voor Firefox kan je via Extra/Opties naar het tabblad Inhoud gaan en het lettertype veranderen (ook Chrome kan je dat instellen) naar de standaardwaarde 'Times New Roman' .

Succes !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Xabre16V

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/06, 12:08:14 »
Voor Firefox kan je via Extra/Opties naar het tabblad Inhoud gaan en het lettertype veranderen (ook Chrome kan je dat instellen) naar de standaardwaarde 'Times New Roman' .

Succes !
Bedankt voor je reactie maar dit is geen oplossing. Het bleek dat Wine het pakket "ttf-mscorefonts" installeert. Als je Wine uninstalleert laat ie het mooi staan. Ik heb het commando "sudo apt-get purge ttf-mscorefonts-installer" geprobeerd maar deze zei dat het pakket niet is gevonden, das vreemd staat er wel degelijk op, dus eerst via Synaptics het betreffende "ttf-mscorefonts" pakket geinstalleerd, daarna met "sudo apt-get purge ttf-mscorefonts-installer" weer eraf gegooid en god zij dank is alles weer normaal. :)

Het verschilt eigenlijk ook niks met Windows, pakketten die ongevraagd rotzooi achterlaten is helaas universeel :P

« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/06, 12:11:53 »
Dat is vreemd !

Ik heb zelf hier een paar pc's en laptops staan mét Wine erop en ik heb helemaal geen last van letterveranderingen ???

Sterker ik heb zelf via de Restricted Extra's MS-corefonts geïnstalleerd, maar dat heeft totaal geen invloed op mijn browsers of O O.

Heel vreemd.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline koos4401

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/06, 13:58:54 »
In Firefox 3.6.16 lettertype instellen via: Bewerken > Voorkeuren > Inhoud, dus niet via:
Citaat
Voor Firefox kan je via Extra/Opties naar het tabblad Inhoud gaan en het lettertype veranderen
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523