Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ffmpeg  (gelezen 1563 keer)

Offline franky1

• Lid
ffmpeg
« Gepost op: 2011/04/06, 10:06:06 »
hallo,
Sinds een aantal dagen ben ik bezig een aantal decoders en programma's op mijn ubuntu server te installeren.
Mijn kennis schiet te kort en het lukt me niet om het af te ronden.
Misschien dat iemand mij wilt helpen?
Het gaat om het volgende:
Ik krijg de ffmpeg niet juist geinstalleerd dit probeer ik met putty en/of met webmin.
Ik heb "denk ik" de juiste documentatie gevonden maar toch krijg fout meldingen.
Dit is de link van de documantatie met de vereiste programma's en decoders.
http://documentation.hwdmediashare.co.uk/wiki/Setting_up_your_server_for_hwdVideoShare#Common_Problems_2

Wanneer ik deze commando invoer krijg ik  foutmelding:  # ./configure --enable-gpl --enable-version3 --enable-nonfree --enable-shared  --enable-libmp3lame --enable-libfaad  --enable-libx264 --enable-libfaac  --enable-libvorbis --enable-libopencore-amrnb --enable-libopencore-amrwb --enable-libopencore-amrnb
# make clean && make && make install
No rule to make target `libavutil/../config.mak'.  Stop. Hier schiet mijn kennis te kort!
Ik hoop dat het niet al te vaag is? Maar wie kan mij helpen?
Mv.g. Frank

Offline Tom

• Lid
Re: ffmpeg
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/06, 10:22:04 »
Is een bug melding van heb dat ook, is weer Medibuntu  >:(die aan het klooien is ,gewoon afwachten. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/06, 10:30:25 »
Waarom wil je dat pakket  zelf compileren? Dat is normaal gesproken nergens voor nodig.
Gewoon: sudo apt-get install ffmpeg, klaar.

De andere programma's die op die site staan zijn ook allemaal te installeren via het pakketbeheer.
Evt. moet je alleen de pakketbron van Medibuntu toevoegen: http://medibuntu.org/repository.php

Al dat gecompileer gaat alleen maar problemen opleveren, dus ik zou je adviseren om met een schoon systeem te beginnen, zonder alle vervuiling van de eerdere acties die je hebt gedaan.

« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/06, 10:36:54 »
Het staat zelfs gewoon in Synaptic dat ffmpeg, en heb juist deze op een nieuwe installatie geïnstalleerd = no problem.

Alleen zijn er updates voor dat ffmpeg die niet goed doorkomen met het updatebeheer, maar dat is gewoon wat geduld hebben denk ik.

Raar dat je het zo ingewikkeld doet ??? , maar ja het is weet wat anders XD
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/06, 10:56:00 »
Niet goed gelezen van mij maar wat Joris Donders schreef wat betreft ffmpeg  bedoelde ik. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline koos4401

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/06, 14:08:57 »
Joris Donders schreef:
Citaat
Alleen zijn er updates voor dat ffmpeg die niet goed doorkomen met het updatebeheer
bij mij idem, maar.... ik blijkt dan ook (Synaptic geraadpleegd!) géén ffmpeg geïnstalleerd te hebben.
Hoe zit dat bij jou, Joris?
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/06, 22:06:30 »
@Koos: dat is nu net het probleem; op 3 laptops heb ik ffmpeg wél geïnstalleerd en 1 niet .
Ja, die updates komen er wel door, evenwel NIET selecteerbaar.

Het is een kleine fout, gewoon even geduld hebben.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Tom

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/06, 23:24:52 »
Laat de update manager eens lopen ,heb namelijk de updates vanmiddag gekregen. ;)

Offline franky1

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/07, 05:33:18 »
Hallo,
Ik heb hier iets nuttigs gevonden wat mij heeft geholpen met het installeren van een aantal codecs.

http://linux.justinhartman.com/FFmpeg,_FFmpeg-PHP,_Lame,_Libogg,_Libvorbis,_FLVtool2,_Mplayer,_Mencoder,_AMR_Installation#Install_mplayer_.26_mencoder

Misschien dat jullie hier wat aan hebben?

Gr Frank

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #9 Gepost op: 2011/04/07, 08:16:06 »
Jij was toch degene die om hulp vroeg in je eerste bericht?
Bovendien laat die handleiding zien hoe je al die codecs compileert, en dat is nou net niet handig in Ubuntu.
Gebruik gewoon de package manager, daar is die voor bedoeld.

Oftewel: gebruik die handleiding niet, want hij is incompleet en pakt dingen op totaal de verkeerde manier aan.
Ben je een ervaren programmeur dan moet je vooral zelf weten wat je doet en kan het best handig zijn, maar gezien de vraag die je hier stelt zal dat wel niet het geval zijn.

Offline Suns

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2011/04/07, 12:27:06 »
Ik installeer ook  nog alleen maar via Synaptic pakkenbeheer "betrouwbaar en gecontroleerde software"
13th Gen Intel® Core™ i5-1340P × 16
geheugen 64,0 GiB

Linux Counter - user #51039