Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem met Grisbi installatie  (gelezen 1249 keer)

Offline wowo

• Lid
Probleem met Grisbi installatie
« Gepost op: 2011/03/29, 20:23:34 »
Ik wil het programma Grisbi gaan proberen en heb daarom dit programma geïnstalleerd via het software centrum (Ubuntu 10.04).

Helaas start het programma niet op.
Ik zie een hoofdscherm van het programma met een 2 extra schermen.

In het 1e extra scherm staat:
even wachten a.u.b. bestand aan het laden

In het 2e scherm staat:
/home/xxxx/ doen't seem to be a regular file, please check it and try again.

Weet iemand hoe ik dit programma toch werkend kan krijgen ?

ps ik heb het programma ook in de terminal opgestart maar daar krijg ik geen verdere foutmeldingen.
3xDesktop Manjaro Linux Gnome; 2xLaptop Manjaro Linux Gnome

Re: Probleem met Grisbi installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/29, 22:48:35 »
Heb je eerst wat schermen te zien gekregen waar je account gegevens moet invullen?
Open eens anders een terminal (onder Hulpmiddelen) en type grisbi en geef een ENTER  Kan je de foutmeldingen hier plaatsen?
Ik installeer programma's altijd via Synaptic of de terminal, Grisbi werkte na de begin schermen direct.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline wowo

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/29, 23:49:35 »
Heb je eerst wat schermen te zien gekregen waar je account gegevens moet invullen?
Nee ik heb dit scherm niet gezien (of zonder te kijken weggeklikt?).
Open eens anders een terminal (onder Hulpmiddelen) en type grisbi en geef een ENTER  Kan je de foutmeldingen hier plaatsen?
Zie mijn ps  ;): ik zie geen geen foutmeldingen bij starten via de terminal. Heel vreemd.

« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/30, 00:21:44 »
Sorry geheel over heen gelezen. Probeer het programma eens geheel te verwijderen en opnieuw te installeren in Synaptic, krijg je nu wel de schermen om je account in te stellen?

Offline wowo

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/30, 23:58:40 »
Probeer het programma eens geheel te verwijderen en opnieuw te installeren in Synaptic, krijg je nu wel de schermen om je account in te stellen?
Heb ik gedaan maar blijft hetzelfde probleem.
Nu heb ik dat foutmeldingsscherm weggeklikt en via bestand "niewe bestand voor rekening" proberen aan te maken.
Als ik dat probeer krij ik op een gegeven moment de volgende melding:
Grisbi sluit zich af door een segmentatie fout

Grisbi bracht een segmentatie fout teweeg en kan zijn uitvoering niet voortzetten.

Grisbi maakt zijn reservebestand in '/home/medion1/#grisbi_plantage_sans_nom#'.

Maak a.u.b. melding van dit probleem via http://www.grisbi.org/bugtracking/

@Gijsbert weet jij nog iets of zal ik maar aan de slag gaan met de bugtracking ???

« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/31, 23:44:37 »
Wat ik zo nog kan bedenken, verwijder de Grisbi geheel kijk ook of er nog een verborgen map in je persoonlijke map staat en verwijder deze ook. Een verborgen file kan je zien als je in Nautilus op CTRL+H drukt en te herkennen aan een . voor de naam. Download de vorige versie en kijk eens of deze wel werkt. http://www.grisbi.org/download.nl.html#ubuntu  Zo niet zou je alsnog de bugtracking kunnen proberen.

Offline wowo

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/01, 10:42:52 »
Bedankt, zal nog 1 keer goed gaan zoeken in mijn persoonlijke map.
Wat ik wel vreemd vind bij grisbi is dat ik dus op ubuntu 10.10 installatie problemen heb en een slechte vertaling en dat op ubuntu 10.04 het wel lukte (was een oudere versie van het programma) met een goede vertaling.
Ik heb toen geprobeerd of ik mijn Ing csv bestand kon importeren op de manier die Crashit had beschreven in "de etalage" maar dat lukte helaas ook niet.

Ik denk dat ik ga proberen met KMyMoney want dat komt in mijn ogen wat professioneler over. Ook de Nederlandse vertaling is prima.
Nu nog even de tijd vinden om het csv filter te gaan uitproberen waar teushagen mee bezig is :http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/csv-csv-filter-voor-internetbankieren-met-kmymoney/
Ik denkt echter dat ik dat pas in juni 2011 ga uitvoeren omdat ik dan van het oude Ing banksysteem wordt overgezet naar het nieuwe.

Is wel triest om te constateren dat er voor het exporteren van bankgegevens geen enkele vorm van standaardisatie is. Klantgerichtheid is nog een verre weg ....