Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VMwarePlayer en Tools  (gelezen 1083 keer)

Offline rvtasd

• Lid
VMwarePlayer en Tools
« Gepost op: 2011/03/31, 22:53:42 »
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: het gaat over VMwareTools.

Ik heb Ubuntu 10.10 in VMwarePlayer 3.1 onder Windows 7 draaien. Soms moet ik even het toetsenbord corrigeren, maar voor de rest draait Ubuntu zonder problemen en naar tevredenheid.
Echter, VMwarePlayer wil VmwareTools for Linux installeren. Daartoe heb ik VmwareTools  8.enz .tar.gz gedownload en uitgepakt in de map downloads geparkeerd.
VmwarePlayer meldt nu: Mount the virtual CD drive in the guest, launch a terminal, and use tar to uncompress the installer. Then execute vmware-install.pl to install VmwareTools.
Ik heb wel iets kunnen vinden over de situatie Windows in VmwarePlayer onder Ubuntu, maar niet andersom.
Hoe pak ik dit klusje aan?

Roberto.   

Offline Roc.am

• Lid
Re: VMwarePlayer en Tools
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/31, 23:01:35 »
Deze kun je via Systeem -> Beheer -> Synaptic pakketbeheer installeren
open vmware tools

- Roc

Offline rvtasd

• Lid
Re: VMwarePlayer en Tools ....[Opgelost]
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/01, 10:36:45 »
Roc,

Dank voor de tip. Ik heb niet de indruk dat de door mij gedownloadde versie vanuit de map downloads is geinstalleerd, maar de hinderlijke mededelingen dat er tools moeten worden geinstalleerd, blijven nu uit.

Cia,
Roberto