Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: F-Spot  (gelezen 1131 keer)

Offline vissertw

• Lid
F-Spot
« Gepost op: 2011/03/18, 15:50:11 »
Heeft iemand enig idee hoe ik F-Spot weer kan gebruiken?  Het is geïnstalleerd en ik heb het gebruikt, maar ik kan het niet meer openen,dwz ik zie een begin van openen, en dan is het programma weer verdwenen.
Ik heb F-Spot verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat brengt geen verandering.

Groeten,

Ton.

Offline Timo

• Forumteam
Re: F-Spot
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/18, 16:11:52 »
Dan moet je in synaptic even fspot volledig verwijderen en weer installeren. Grote kans dat het dan wel werkt...

« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/18, 16:12:36 »
Dan krijg je waarschijnlijk een foutmelding en sluit het programma daarom meteen weer. Kun je het eens starten in de terminal door fspot (kan ook zijn dat je het anders moet schrijven) in te typen? Wanneer je dan een foutmelding krijgt wordt deze meteen zichtbaar.

« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/18, 18:34:41 »
Voorheen gebruikte ik ook Fspot.
Maar omdat Ubuntu overgaat op Shotwell, zou ik daar proberen op over te stappen.
Ben zelf erg tevreden over Shotwell en velen met mij.

Shotwell is beschikbaar in je Software Centrum.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline vissertw

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/18, 19:30:37 »
Ja, ik had Shotwell ook wel zien staan, die open ik nu, en ondanks dat ik mijn foto's in door mij benoemde mappen heb staan, zet ook dat programma alles op datum, de mappen zoals ik die op de pc heb staan worden niet getoond.
Door geen enkel fotoprogramma in Ubuntu lijkt wel, ook Picasa niet, ik zie mijn mappen met foto's ook daar niet terug, ook daar alles op jaar, maand , datum.
Of doe ik iets verkeerd?

Ton.

« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/18, 21:16:07 »
Shotwell heb ik nog niet geprobeerd. Gebruik nog tot volle tevredenheid F-spot.

F-spot organiseert je foto's niet in folders. Als je dat al wel hebt gedaan zul dat in F-spot niet zien. Het programma gebruikt labels/tags om je foto's te organiseren. Dat geeft veel meer flexibiliteit. Een foto kan maar in een map staan maar wel meerdere labels hebben. Als je consequent die labels toekent aan je foto's wordt het daardoor heel eenvoudig die foto's te zoeken waar bijvoorbeeld dochter x met zoon y staat tijdens het bezoek aan locatie z.

De foto's die aan de criteria voldoen zie je dan inderdaad op chronlogische volgorde.

« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/19, 14:15:14 »
Wat DirkJan ook al opmerkt, zowel Fspot als Shotwell werken met labels/tags.

Binnen shotwell kun je bijvoorbeeld als je de maandmap in de linker kolom aanklikt, de overzichtsfoto hernoemen door rechtsklikkenop de foto en 'rename' te kiezen.
Daardoor krijgt de overzichts/headerfoto de door jou gegeven naam.
Ook kun je de foto's organiseren door de foto's een label/tag te geven.
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB