Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pakketinformatie 81 dagen  (gelezen 3905 keer)

Offline Mikkel

• Lid
Re: pakketinformatie 81 dagen
« Reactie #25 Gepost op: 2011/03/13, 22:54:14 »
probeer jij het eens, 20 x geprobeerd maar regel is raar te kopieren en niet te plakken

1 Keer geprobeerd en regel komt gewoon in het terminalvenster te staan. ;)

Klik eens drie keer snel achterelkaar in dat witte tekstvakje in Prosper's bericht, dan is die hele regel geselecteerd. Daarna met de rechtermuis kopiƫren en met diezelfde rechtermuisknop in het terminalvenster plakken. En daarna op de Enter-toets drukken.

Offline roron

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2011/03/13, 22:54:57 »
ga ik doen

« Reactie #27 Gepost op: 2011/03/13, 22:56:04 »
OK,

dan gaan we langs de langere weg.
Ga naar Systeem--Voorkeuren--Opstart-toepassingen

In het lijstje verwijder je het vinkje bij "Updatemelder"

Dan rebooten  (!)
Dan in de terminal intikken

gksu software-properties

De CD uitvinken, venster sluiten en omdat we toch een terminal openhebben, kun je daarin doen:
sudo apt-get update && sudo apt-get upgradeJe zal je wachtwoord moeten ingeven, en je ziet dan niets verschijnen terwijl je dat intikt, dat is normaal (extra beveiliging). Na het laden van alles, stelt hij de updates voor. Gewoon klikken op J en Enter doen.
Succes.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline roron

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2011/03/13, 23:06:14 »
alles gedaan tot en met gksu software-properties maar krijg dan geen nieuw blad maar blijf in terminalvenste met de basisregel die terugkomt

Offline roron

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2011/03/13, 23:24:09 »
klasse, ik ben er doorheen gekomen via systeem-beheer-synaptic en toen via wachtwoord kon ik de cd uitschakelen, hardstikke bedankt

« Reactie #30 Gepost op: 2011/03/13, 23:39:32 »
Graag gedaan. Kun je nog even teruggaan naar je eerste post en die "bewerken" (klikken op "verander") Zet dan in de titel [OPGELOST]
Nog veel plezier.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...