Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Systeem valt uit Computer blijft aan?  (gelezen 4534 keer)

Offline RikRik

• Lid
Re: Systeem valt uit Computer blijft aan?
« Reactie #25 Gepost op: 2011/03/08, 17:38:09 »
Na het starten kom je toch in de bootmenu (Grub) Als het goed is heb je daar nog een oudere kernel staan

Offline ayla

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2011/03/08, 17:53:27 »
Na het starten kom je toch in de bootmenu (Grub) Als het goed is heb je daar nog een oudere kernel staan

Na de start vangt het systeem aan... en ik zie geen grub...regels waar ik door heen kan scrollen om te kiezen welke kernel version ik wil opstarten.

Gr Ayla

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2011/03/08, 18:53:28 »

Na de start vangt het systeem aan... en ik zie geen grub...regels waar ik door heen kan scrollen om te kiezen welke kernel version ik wil opstarten.

Gr Ayla

Als het goed is staan de oude kernels in Synaptic pakketbeheer,  een zoekopdracht met: linux-image

« Reactie #28 Gepost op: 2011/03/08, 19:18:43 »

Gr Ayla

Shifttoets ingedrukt houden bij het opstarten, dan staat er op een gegeven moment 'GRUB loading' of zoiets. Dan zou uiteindelijk dat keuzemenu moeten verschijnen.

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2011/03/08, 19:21:14 »

Gr Ayla

Shifttoets ingedrukt houden bij het opstarten, dan staat er op een gegeven moment 'GRUB loading' of zoiets. Dan zou uiteindelijk dat keuzemenu moeten verschijnen.

Prachtig van dit forum, weer iets geleerd. Bedankt Erik

Offline ayla

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2011/03/08, 19:57:42 »

Gr Ayla

Wat ik ook doe het ingedrukt houden van de shift toets brengt niets - bedoel je soms de esc toets? Die brengt overigens ook niet de gewenste Grub.

Ik heb inmiddels de image-2.3.26-35-27 verwijderd en daarvoor de image-2.3.26-35-25 inplaats. Maar het probleem blijft nog steeds bestaan. Het systeem valt na vijf minuten uit en gaat op zwart.

Ik zie nu wat het probleem veroorzaakt het is een timeout met iets van unmount van /home/...... Hoe dit op te lossen?

Gr Ayla
« Laatst bewerkt op: 2011/03/08, 21:03:34 door ayla »

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2011/03/09, 23:30:09 »
Voorlopig gebruik ik niet meer de pauze stand, vandaag liep Ubuntu na een start uit de pauze stand alweer vast, met deze keer een...geloof het of niet.. een wit scherm. ???

Ayla, volgens mij heb jij een probleem met een beschadigd geheugenmodule.  Zoek maar eens op google
« Laatst bewerkt op: 2011/03/09, 23:50:28 door RikRik »

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2011/03/10, 00:05:46 »
Een wit scherm heeft meestal te maken met compiz. Zet de virtuele effecten eens uit. (Rechtsklikken op bureaublad en kiezen voor "Werkbladachtergrond wijzigen..." en dan het laatste tabblad. Kiezen voor "Geen").

Citaat
Ik zie nu wat het probleem veroorzaakt het is een timeout met iets van unmount van /home/...... Hoe dit op te lossen?

En waar zie je dat? Heb je ooit zo iets ingesteld, dat hij na een tijd zichzelf moet uitschakelen of zo?
En hoe staan de instellingen voor de schermbeveiliging? (Systeem>Voorkeuren>Schermbeveiliging) Zet deze eens zo in dat je scherm en de harde schijf en/of comp nooit niet uit moeten gaan.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2011/03/10, 16:50:20 »
Een wit scherm heeft meestal te maken met compiz. Zet de virtuele effecten eens uit. (Rechtsklikken op bureaublad en kiezen voor "Werkbladachtergrond wijzigen..." en dan het laatste tabblad. Kiezen voor "Geen").

Citaat

En waar zie je dat? Heb je ooit zo iets ingesteld, dat hij na een tijd zichzelf moet uitschakelen of zo?
En hoe staan de instellingen voor de schermbeveiliging? (Systeem>Voorkeuren>Schermbeveiliging) Zet deze eens zo in dat je scherm en de harde schijf en/of comp nooit niet uit moeten gaan.

Hoi, ik heb de visuele effecten uitgeschakeld maar de instelling blijft niet bewaard....ik moet nu na elke herstart van Ubuntu de instelling handmatig wijzigen naar visuele effecten uit. Kan dit niet anders?? 
Ik heb compiz verwijderd en nu maar hopen dat ik van de vastlopers af ben, het begint nu toch wel erg vervelend te worden :'(

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2011/03/10, 17:42:50 »
Het werd al snel duidelijk, na compiz verwijderd te hebben en de visuele instellingen op uit had ik na 3 minuten alweer een zwart scherm...schijt ziek ondertussen  >:( >:(

Voorlopig probeer ik het met Kernel versie 2.6.35-25 

Offline jan11000

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2011/03/10, 17:52:15 »
Shift knop werkte bij 1 van mijn computer ook niet.
Maar op en neer drukken werkte wel, dus tijdens booten drukken en loslaten en snel weer herhalen(heel vaak dus).

Een wit scherm was de combinatie van compix en de videokaart driver, vroeger tenminste.

Heb je eens gekeken naar forceacpi of noacpi, misschien help dit.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/10, 17:56:25 door jan11000 »

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2011/03/10, 21:12:31 »

Heb je eens gekeken naar forceacpi of noacpi, misschien help dit.

Ik heb geen idee voor wie of wat je bedoeld. Ik heb tot nu toe met Kernel versie 2.6.35-25 geen zwart of wit scherm gezien. (ook een aantal keren gestart uit de pauzestand .) Ik hoop dat de problemen voorbij zijn..We shall see :D

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2011/03/10, 22:47:59 »
De hele avond nog geen crash gehad...zou het nu toch aan de laatste versie van de kernel liggen???

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2011/03/11, 17:34:27 »
De hele avond nog geen crash gehad...zou het nu toch aan de laatste versie van de kernel liggen???

Voor de geïnteresseerde (moet oppassen voor een monoloog =D): ik gebruik sinds gisteren Kernel 2.6.35-25 en het probleem met crashen van mijn pc is 100% voorbij..wat ben ik blij dat ik niet alle oude kernels  had verwijderd. Via grub constomizer heb ik de oude versie maar even op de eerste plek gezet.  :D
« Laatst bewerkt op: 2011/03/11, 17:37:23 door RikRik »