Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: google chromium address bar selectall  (gelezen 1252 keer)

google chromium address bar selectall
« Gepost op: 2011/03/11, 08:08:19 »
Google chromium heeft ervoor gekozen om de addressbar niet helemaal te selecteren wanneer je er op klikt. Op google fora lees ik dat het automatisch selecteren van tekstvelden niet "the linux way" is. Dit vind ik irritant genoeg om chrome niet te gebruiken. Als ik in de addressbar klik, is toch hoofdzakelijk het doel van een volledig nieuwe website in te voeren en niet om de bestaande url te editeren.

Iemand een idee of er een fix bestaat om dit aan te passen? Ik bedoel niet een toetsencombinatie crtl+l ofzo want dit is weer een extra handeling.

In firefox heb je bvb in about:config een setting clickselectall.

Re: google chromium address bar selectall
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/11, 08:47:48 »
Gewoon via CTRL + A ; voorlopig zal je het daarmee moeten doen. Chromium en Chrome hebben niet zo veel instellingen als Firefox.

B.t.w. er is al een release van Firefox 4 RC1 die loopt als een trein en moet niet onder doen voor Chrome, misschien iets voor jou ?
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/11, 08:51:53 »
Dan zal ik die ff4 eens proberen. Ben altijd firefox-er geweest maar de laatste updates is de ff3 niet meer stabiel. Youtube filmpjes haperen of crashen terwijl deze in chromium vlot draaien. Daarom dat ik dacht over te lopen maar chromium staat qua gebruiksgemak nog te hard in de kinderschoenen

« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/11, 10:52:46 »
Je kunt ook 3 keer snel achter elkaar klikken in de adresbalk van Chrome om het te selecteren.

Trouwens, Firefox 4 heeft hier ook geen automatische selectall en is ook niet instelbaar.

« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/11, 10:59:40 »
Sneltoets: F6

« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/11, 11:02:21 »
Sneltoets: F6

Werkt niet in Chrome. Althans, niet in de versies die ik gebruikte (<8.0). Kan dat het inmiddels wel ingebouwd zit. In Firefox werkt dat in ieder geval wel ja.

« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/11, 11:13:48 »
CTR+L kan daarvoor ook in Chromium, maar dat is natuurlijk niet optimaal als je gewend bent aan 1 klik. Raar dat daar niet een instelling voor gemaakt is die je zelf kan aanpassen. Zelf sleep ik altijd gewoon de selectie en bij lange urls gebruik ik SHIFT + END, via dit topic zie ik pas dat het simpeler kan  :D
« Laatst bewerkt op: 2011/03/11, 11:15:59 door erik1984 »