Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Openoffice printen, onjuiste marges  (gelezen 907 keer)

[opgelost] Openoffice printen, onjuiste marges
« Gepost op: 2011/03/02, 17:29:35 »
Goedendag iedereen,

Sinds kort heb ik een nieuwe printer (HP6500 wireless). Deze werkt prima met HPLIP. Maar nu het probleem.
Als ik via openoffice een document afdruk is de ruimte aan de bovenkant van de pagina te groot. Hierdoor wordt de pagina naar beneden geduwd en wordt de footer dus maar voor de helft afgedrukt. De marge aan de onderkant is in principe wel juist.

Nu heb ik via HPLIP Device manager een test-pagina afgedrukt. Deze wordt correct afgedrukt. Ook via gedit kan ik 'normaal' printen.
Exporteren naar PDF werkt deels, bovenste marge blijft teveel maar de footer wordt wel goed afgedrukt.

Bij OOO zijn de pagina instellingen juist (staand 21,00cm x 29,70). Ook bij print preview wordt de pagina juist weergeven.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
« Laatst bewerkt op: 2011/03/03, 16:07:54 door Koen Bokern »

Offline Timo

• Forumteam
Re: Openoffice printen, onjuiste marges
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/02, 17:38:14 »
Volgens mij zou je dit beter bij de printer kunnen zoeken, in de instellingen.

« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/02, 20:21:36 »
Ubuntu + printer = problemen
Heb ik uit mijn eigen ervaring dan opgedaan :P
Print eens een testpagina vanaf Ubuntu, en kijk of die wel goed is.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/03, 16:07:18 »
Ubuntu + printer = problemen
Heb ik uit mijn eigen ervaring dan opgedaan :P
Helaas heb je daar gelijk in.

Maar ik heb het probleem opgelost:
- Eerst alles verwijderd (cups*, hplip*, etc)
- Alles overnieuw geinstalleerd, hplip de laatste versie van de site
- Printer overnieuw ingesteld

Hij doet het weer goed. Wat nu precies de oorzaak was, geen idee. Maar nu kan ik gelukkig weer normaal printen dus dan is school ook weer blij.
Bedankt voor het meedenken