Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan starter niet meer vinden  (gelezen 1394 keer)

Offline vanmill8

• Lid
kan starter niet meer vinden
« Gepost op: 2011/02/27, 15:12:54 »
ik heb chromium webbrowser gedownload uit de softwarecentrum maar kan het icoontje van chromium niet terug vinden in toepassingen hoe krijg ik die daar te zien?
ik heb de pc al  2 keer herstart maar nog steeds niet te vinden . herzelfde heb ik ook met genome mediaplayer, niet terug te vinden in toepassingen .
weet iemand hier raad op?
bijvoorbaat dank .

Offline TopGear

• Forumteam
Re: kan starter niet meer vinden
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/27, 15:16:02 »
Chrome staat als het goed is onder:
Toepassingen => Internet => Chrome(ium) Web Browser

Staat 'ie daar niet?

Offline vanmill8

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/27, 19:46:18 »
nee, dat is  het ,m  juist , nergens te vinden ik snap hier niets van .  hoe krijg ik die icoon weer terug in toepassingen  - internet .
chromium staat wel in gedownloade software .

« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/27, 19:58:19 »
Terminal:
chromium-browserStart chromium dan?
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline vanmill8

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/27, 20:21:54 »
nee start niet  en ik heb google chrome ook gedownload , ik zie niets geen starter nergens te vinden. ik moet er wel bij zeggen dat ik ze vroeger wel in toepassingen had, maar na ze verwijdert te hebben zie ik ze nu niet meer terug , vreemd.

« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/27, 21:03:01 »
ik moet er wel bij zeggen dat ik ze vroeger wel in toepassingen had, maar na ze verwijdert te hebben zie ik ze nu niet meer terug , vreemd.
Nou zou ik natuurlijk kunnen zeggen dat het normaal is dat iets weg is als je het hebt verwijderd...  =D

Zonder gekheid, waarschijnlijk zijn die starters gemarkeerd als 'excluded' of 'deleted'. Kijk eens of ze voorkomen in het bestand ~/.config/menus/applications.menu.
Als ze daar inderdaad 'excluded' of 'deleted' zijn, kan je dat handmatig aanpassen. Wel goed opletten wat je doet, want als je een fout maakt kan je hele menu naar zijn grootje zijn. Eventueel kan je het hele bestand eerst even hier laten zien (wel tussen code-tags zetten, s.v.p.).

Offline vanmill8

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/27, 21:09:40 »
ik heb gekeken, ze zijn verwijdert, klaar ben ik.  nu moet ik ze handmatig terugzetten , maar hoe doe ik dit ? bijvoorbaat dank voor hulp.

« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/27, 21:44:23 »
Ze staan dus als verwijderd gemarkeerd in dat bestand? Laat dan svp eerst even zien hoe dat bestand er precies uitziet.

Laad het bestand in de tekstbewerker, selecteer alles - bijvoorbeeld met Ctrl+A - en druk op Ctrl+C. Ga dan naar het venster van het forumantwoord en druk op Ctrl+V om de tekst in het bericht te plakken.
Selecteer dan de zojuist geplakte tekst en klik op het #-icoontje om er code-tags omheen te zetten, zodat het goed leesbaar is.

Offline vanmill8

• Lid
Re: kan starter niet meer vinden opgelost .
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/27, 21:46:46 »
ik heb de starters terug, nieuw item gemaakt . ingevuld precies zoals ik zag in het  softwarecentrum .
pfffffffffffffff .  in iedergeval bedankt voor de tip.

« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/27, 21:53:35 »
Je had ook via Synaptic kunnen kiezen voor herinstallatie van Chromium.
Op die brutale manier heb je je starter in het menu terug.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline vanmill8

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2011/02/27, 22:46:25 »
ik kan alleen google chrome starter niet terug krijgen, weet iemand hoe ik die weer kan terug krijgen of handmatig moet terug zetten ?