Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem met gnome-commander  (gelezen 1002 keer)

Offline Math.

• Lid
probleem met gnome-commander
« Gepost op: 2007/01/15, 17:28:19 »
Heb heel kort (op advies van kennywest)tux-commander gebruikt, maar gebruik nu gnome-commander.
Dit omdat ik in tux-commander bij elk bestand moest aangeven waarmee het geopend moest worden.

Maar nu zit ik met een probleem, want ook met dit programma kan ik in m'n ftp-sites komen.
Wanneer ik wat upload wordt het ge-up-loade bestand op sommige hosts automatisch naar chmod 666 gewijzigd, waardoor sommige php-pagina's niet geopend kunnen worden. (krijg dan een internal error 500).
Geen probleem zou je zeggen, dan verander je de permissies toch gewoon weer naar 755?
Nou, dat wil dus niet lukken in gnome-commander, ik krijg dan de melding: Niet-ondersteunde opdracht

Wat gaat hier nu fout..?

[edit:]
net nog even via nautilus geprobeerd, kan ik ook geen rechten mee wijzigen...
heb zonet even door iemand de rechten laten wijzigen die cute-ftp(windows-prog) gebruikt en dat lukt wél, vreemd hoor...

Offline Math.

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/15, 18:10:42 »
Nou... echt heel vreemd dit. Zonet ook ff tux-commander weer uitgeprobeerd om te kijken of ik daarmee wel in m'n ftp kan chmodden... tevergeefs. Hij zegt dat ik geen permissies heb om dit te doen!? En vanuit windows met cute-ftp kun je het zo wijzigen...

Offline Math.

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/15, 18:48:04 »
Hmm... heb even verder gezocht en ben er achtergekomen dat je via de terminal met ftp/lftp dus wél weer in je ftp-sites kunt chmodden... het is dus grafisch gewoon niet mogelijk... of weet iemand wel hoe dit grafisch eventueel zou kunnen? Met het 'sudo' commando wil het ook niet... Zijn er nog alternatieven?

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/15, 18:57:21 »
Dit komt omdat je geen remote rechten hebt.
start het programma eens op met gksudo ervoor, dan ben je tijdelijk root en mag je alles weer.
Pas wel op, door het gksudo commando kan je het systeem ook vernietigen !

Succes en laat het weten,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Math.

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/15, 19:08:26 »
Citaat van: r0n.
start het programma eens op met gksudo ervoor, dan ben je tijdelijk root en mag je alles weer.
Had dit al met het sudo command geprobeerd, nu ook ff met het gksudo command (wat is eigenlijk het verschil tussen sudo en gksudo?), maar tevergeefs... mag het nog altijd niet wijzigen. :(
Zonet gftp geïnstalleerd, daar mee lukt het weer wel...
Zou dit graag in gnome-commander willen kunnen. Moet volgens mij wel kunnen, want de opties zijn er wel voor, maar ik mag het gewoon niet doen. :/