Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: bestanden uniek hernoemen maar reproduceerbaar  (gelezen 588 keer)

Offline hang-oor

• Lid
bestanden uniek hernoemen maar reproduceerbaar
« Gepost op: 2011/02/19, 19:14:09 »

Ik wil grote hoeveelheden bestanden hernoemen. Ik heb al diverse programma's geprobeerd maar nergens kan ik vinden wat ik zoek.

De  te hernoemen bestanden zitten in een map met diverse submappen. Daardoor komt het voor dat dezelfde bestandsnaam vaker voorkomt. Ik wil echter alle bestanden een uniek naam geven. Belangrijk daarbij is dat het exact reproduceerbaar moet zijn.

Ik dacht zelf aan:
'bestandsnaam' + '_' + 'grote van het bestand in bits'

of

'bestandsnaam' + '_' + 'checksum'

Dat twee bestanden met dezelfde naam ook exact dezelfde grote hebben zal heel onwaarschijnlijk zijn en daarmee zijn de bestanden uniek. Met checksum weet je het helemaal zeker. Diverse programma's kunnen op deze wijze hernoemen maar dan met de 'datum' of 'tijd' aanvullend. Maar geen enkel programma heeft de optie om de bestandsgrootte toe te voegen of de checksum of iets anders dat het bestand uniek maakt. Wie weet een programma waar het wel mee kan of een ander idee?

Re: bestanden uniek hernoemen maar reproduceerbaar
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/20, 01:15:29 »
Hernoemen en toevoegen van gegevens kan met veel programma's, ik gebruik metamorphose.
http://file-folder-ren.sourceforge.net/index.php?page=Download Voor Ubuntu is er een PPA beschikbaar, helemaal makkelijk. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.