Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Installatie nieuwe release OpenOffice 3.3  (gelezen 4265 keer)

Offline PM

• Lid
    • Spoorweghistorie.nl
[Opgelost] Installatie nieuwe release OpenOffice 3.3
« Gepost op: 2011/02/15, 20:58:32 »
Omdat ik graag bij de tijd blijf met m'n software besloot ik de nieuwste versie van de OpenOffice-suite te downloaden en te installeren.

Eenmaal uitgepakt voer ik het volgende commando in:

dpkg -i ~/Downloads/OOO330_m20_native_packed-1_nl.9567/DEBS/*.deb

Vervolgens komen er een heleboel regels door het terminalvenster: alles lukt, echter halverwege komt het volgende voorbij (de installatie stopt dus niet):

Voorbereiden om openoffice.org3-dict-nl 3.3.0-20 te vervangen (door .../openoffice.org3-dict-nl_3.3.0-20_i386.deb) ...
Uitpakken van vervangende openoffice.org3-dict-nl ...
/opt/openoffice.org3/program/unopkg.bin: error while loading shared libraries: libstlport_gcc.so: cannot open shared object file: No such file or directory
find: ‘/opt/openoffice.org3/share/prereg/bundled’: Bestand of map bestaat niet

Alle andere talen geven geen enkel probleem; kennelijk verwacht de dict-nl meer...?

Als ik probeer het programma te starten met "soffice" krijg ik de volgende melding:

adjudant@ACER:~$ soffice
/usr/bin/soffice: 203: /usr/lib/openoffice/program/../basis-link/program/pagein: not found
/usr/bin/soffice: 246: /usr/lib/openoffice/program/soffice.bin: not found

Wat wordt er nu van mij verwacht?  ???
« Laatst bewerkt op: 2011/02/17, 20:07:50 door PM »
Dual boot UBUNTU 12.04 LTS / Windows XP Pro op ACER Aspire 1690.

Offline ivo

• Lid
Re: Installatie nieuwe release OpenOffice 3.3
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/15, 21:16:00 »
Waarom installeer je niet LibreOffice?

http://www.libreoffice.org/download/

Ow!, ik zie dat het ook al in de repositories staat.......
Open een terminal en tik in
apt-cache search libreoffice

LibreOffice is op Ubuntu de opvolger van OpenOffice, van de laatste is nog maar de vraag wat Oracle hiermee gaat doen.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline PM

• Lid
    • Spoorweghistorie.nl
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/17, 14:27:04 »
Waarom installeer je niet LibreOffice?

http://www.libreoffice.org/download/

Ow!, ik zie dat het ook al in de repositories staat.......
Open een terminal en tik in
apt-cache search libreoffice

LibreOffice is op Ubuntu de opvolger van OpenOffice, van de laatste is nog maar de vraag wat Oracle hiermee gaat doen.

Inderdaad! LibreOffice ziet er goed uit.
De code levert geen resultaat op dus zal ik het pakket gewoon moeten downloaden... ^-^

Offline dallco

• Lid
    • stormsail.nl
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/17, 14:58:45 »
Of via een package archief, krijg je ook nog updates...

sudo add-apt-repository ppa:libreoffice/ppasudo apt-get update && sudo apt-get install libreoffice

Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline brent8800

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/17, 15:49:10 »
ik heb de OOo 3.3 ook gedownload maar dat is een .gz bestand. hoe kan je dit installeren?
bvd
Ubuntu 14.04 LTS

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/17, 16:04:09 »
ik heb de OOo 3.3 ook gedownload maar dat is een .gz bestand. hoe kan je dit installeren?
bvd

Dan kom je weer bij een Héél andere vraag uit, namelijk: Hoe moet je compileren. Als ik jou was zou ik zoals hierboven gewoon libreoffice installeren, compileren is namelijk als beginner wat hoog gegrepen.

En misschien is er op de OO.org site ook nog wel een .deb te downen, moet je even kijken!

Offline brent8800

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/17, 16:09:50 »
ok
Ubuntu 14.04 LTS

« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/17, 16:14:00 »
Vergeet het Nederlands taalpakket niet; via Synaptic -- type libreoffice en scroll in de lijst naar beneden tot bij -10nl(en nog wat).
Werkt perfect ! (tot hier toe)
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline brent8800

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/17, 16:28:05 »
bvd

Dan kom je weer bij een Héél andere vraag uit, namelijk: Hoe moet je compileren. Als ik jou was zou ik zoals hierboven gewoon libreoffice installeren, compileren is namelijk als beginner wat hoog gegrepen.

En misschien is er op de OO.org site ook nog wel een .deb te downen, moet je even kijken!

als beginner is het me wel gelukt ;)
Ubuntu 14.04 LTS

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/17, 16:41:12 »
Da's heel erg mooi! =D

Offline brent8800

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2011/02/17, 17:08:23 »
Er zit wel een BUG in bij het opstarten van 3.3. dan staat er nog 3.2.. maar in synaptic pakketbeheer staat dat je 3.3 gebruikt als huidige versie. xD
En volgens mij zijn ze te vroeg met de RC 10 die stond op 21 januari xD http://wiki.services.openoffice.org/wiki/OOoRelease33
« Laatst bewerkt op: 2011/02/17, 17:18:59 door brent8800 »
Ubuntu 14.04 LTS

Offline PM

• Lid
    • Spoorweghistorie.nl
Re: [Opgelost] Installatie nieuwe release OpenOffice 3.3
« Reactie #11 Gepost op: 2011/02/17, 20:12:07 »
Ik heb de oude toestand hersteld, dus OO 3.2 weer terug en vervolgens de 3.3 versie er met het bekende dpkg-commando "overheen" geïnstalleerd.

Werkt prima, maar inderdaad zegt het openingsscherm nog steeds dat het versie 3.2 is. :|

Ik heb LibreOffice inmiddels geïnstalleerd op m'n Windows machine: dat ziet er heel mooi uit! 'k Ga het dus ook op de Linux machine zetten en OpenOffice verwijderen. XD

Topic wat mij betreft dus opgelost. O0
« Laatst bewerkt op: 2011/02/17, 21:36:43 door PM »

Offline brent8800

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2011/02/17, 20:19:01 »
Ik heb de oude toestand hersteld, dus OO 3.2 weer terug en vervolgens de 3.3 versie er met het bekende dpkg-commando "overheen" geïnstalleerd.

Werkt prima, maar inderdaad zegt het openingsscherm nog steeds dat het versie 3.2 is. :|

Ik heb LibrOffice inmiddels geïnstalleerd op m'n Windows machine: dat ziet er heel mooi uit! 'k Ga het dus ook op de Linux machine zetten en OpenOffice verwidjeren. XD

Topic wat mij betreft dus opgelost. O0

Heb het zelfde gedaan dpkg alleen geen libre:P ik blijf nog even bij openoffice
Ubuntu 14.04 LTS

« Reactie #13 Gepost op: 2011/02/18, 23:43:58 »
Of via een package archief, krijg je ook nog updates...

sudo add-apt-repository ppa:libreoffice/ppasudo apt-get update && sudo apt-get install libreoffice

Ik heb LibreOffice geïnstalleerd , ziet er inderdaad goed uit , maar ik heb een vraagje of iemand weet hoe ik dit in het Nederlands kan krijgen ?
Op de LibreOffice site heb ik wel het Nederlandse taalpakket gedownload maar volgens hun instructies moet in Nautilus iets openen in de terminal maar ik weet niet hoe dit moet.

B.v.d.

Jan

« Reactie #14 Gepost op: 2011/02/19, 14:05:15 »
in Synaptic

« Reactie #15 Gepost op: 2011/02/19, 15:31:21 »
hartelijk dank , het is gelukt

daar had ik zelf achteraf ook wel op kunnen komen :-[