Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: smartphones syncen met Ubuntu  (gelezen 1410 keer)

Offline force317

• Lid
smartphones syncen met Ubuntu
« Gepost op: 2011/02/16, 19:40:17 »
Ik heb momenteel een Samsung GSM/Mobile met Windows Phone als OS sinds april 2010.

Daar krijg je een CD mee bijgeleverd met Activesync, Outlook, dus alles dat alleen maar prima werkt binnen de Microsoft wereld... .

Mijn volgende mobile zal eerder een Android zijn, maar eigenlijk geld deze vraag voor alle smartphones die er zijn : welke zijn er nu eigenlijk echt compatibel met een Ubuntu/Linux Mint PC/Laptop ? Ik bedoel : kan een Android OS bvb. perfekt syncen met een Linux laptop/pc ?

Voor Apple Iphone moet ik het niet vragen : dat is alleen maar Apple natuurlijk, en bij Windows Phone zal het wel alleen Microsoft zijn.

Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Re: smartphones syncen met Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/16, 20:33:37 »
Je kunt Android syncen met *buntu, maar niet met de meegeleverde software. Maar wel met bijv. Banshee, Amarok, Evolution etc.

Offline TonH

• Promotieteam
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/16, 20:35:53 »
Met behulp van active sync kun je toch synchroniseren met google mail/agenda.
Dan is het simpel, in Thunderbird en Evolution kun je ook je google agenda koppelen. Gaat dan wel niet rechtstreeks maar via server.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/17, 18:38:16 »
Voor de agenda werk ik met een Google account. Werken via een server is hiervoor toch het handigst, want er is verder geen omkijken naar. Het vereist praktisch evenwel dat je een dataabonnement hebt.

Offline force317

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/17, 22:20:03 »
Is een Android smartphone de 'beste' keuze, of heeft ieder type smartphone evenveel problemen om te syncen met Ubuntu ?
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/17, 22:23:13 »
Android heeft de beste syncmogelijkheden met Ubuntu.