Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Uitschakelen van mijn desktop  (gelezen 1822 keer)

Gast

• Gast
Uitschakelen van mijn desktop
« Gepost op: 2006/12/12, 12:37:46 »
Beste dames en heren,

Mijn icoon voor uitschakelen onder SYSTEM- UITSCHAKELEN is verdwenen. Ik heb nu alleen de opties om mn desktop in slaapstand te zetten of te wisselen van gebruiker. Eerst was er een mogelijkheid mijn PC volledig uit te schakelen.
Ik heb overal gezocht om de functie uitschakelen weer te voorschijn te toveren. Weet iemand hoe ik de genoemde uitschakelfunctie weer kan activeren, want ik kan nu niet uitschakelen zonder een harde reset van mijn PC.

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #1 Gepost op: 2006/12/12, 12:51:05 »
in je terminal:
sudo shutdown -h now

En kan je ook niet uitschakalen via systeem -> uitschakelen?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Gast

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/12/12, 13:11:23 »
Uitschakelen is plotseling geen optie meer onder SYSTEM - UITSCHAKELEN. Gek he! Hoe krijg ik dat ikoontje weer terug?

Offline eendje

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/12, 23:01:15 »
ALs je bij Alacarte kiest terugdraaien, wat gebeurt er dan?
Toepassingen > Hulpmiddelen > Alacarte menu editor
druk op knop naast sluiten

Als alternatief (totdat het echt opgelost is) kun je via volgende satppen knop aan balk bovenaan scherm toevoegen.

Rechtermuisklik op balk boven aan scherm
kies toevoegen aan paneel
Sleep nu het idoontje afsluiten naar de balk bovenin het scherm.
klaar!
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Offline Math.

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/12, 23:21:45 »
Ik kreeg voorheen bij 'afsluiten' een scherm waarin ik kon aangeven of ik wilde uitloggen, afsluiten of 'm op stand-by wilde zetten etc. Nu logt ie 'm standaard meteen af... :/ Hoe kan dit?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/12, 23:27:12 »
Met 5.10 of met 6.10?

Groet, Pjotr.

Offline Math.

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2006/12/13, 16:50:51 »
6.10

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #7 Gepost op: 2007/01/14, 12:11:14 »
na een nieuwe install (hdd was stuk) is bij mij de sluitknop ook verdwenen. Iemand een idee hoe ik die terug kan krijgen
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

« Reactie #8 Gepost op: 2007/01/14, 13:21:13 »
Gelukkig heb ik dat nog niet voor, maar regelmatig worden al mijn iconen op de bovenste taakbalk volledig door elkaar gegooid.

Arvid

JeeWee

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2007/01/14, 13:28:09 »
Op je taalkbalk gaan staan --> (rechtermuisknop) Add --> sluit-button toevoegen.

Toen ik compiz erop had gezet met XGL, had ik als ik die sessie opstartte ook geen directe afsluitbutton meer, maar moest ik altijd uitloggen eerst, om dan vervolgens af te sluiten of in de terminal sudo shutdown -h now geven.

Pak je de "echte" standaard Gnome sessie, dan zit als het goed is de "Quit"-button er gewoon in, toch?

Ik denk dat het aan de wijze waarop je sessie draait, ligt.
Zit je in een soort "schil" zoals Compiz/XGL, dan moet je eerst terug naar de kern (net als in een atoom) om de zaak te kunnen afzetten. Maar ik ben een n00b op linux he, dus pin me er niet aan vast. ;)

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #10 Gepost op: 2007/01/15, 14:53:45 »
ik heb gewoon een clean install gedaan, had toch nog maar een paar progs geinstalleerd. Het kwam waarschijnlijk dat in gdm aan het updaten was en tegelijk een ander gdm thema heb ingesteld

Groetjes Ronnie
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal