Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: incremental backup maken van geproduceerd werk aan het eind van een sessie  (gelezen 653 keer)

Offline Graads

• Lid
Hallo Allemaal,

Vandaag heb ik Grsync geïnstalleerd om de werk- en de back-upmappen daarvan te synchroniseren. Dat ging prima. Het lijkt me handig om te kunnen regelen dat dat bij afsluiten van een sessie automatisch gebeurt. Ik heb gezocht naar mogelijkheden om Grsync bij afsluiten precies dat te laten doen maar ze niet kunnen vinden.

Toen ik Windows (98) nog regelmatig gebruikte had ik een batchfile gemaakt waarmee ik afsloot en waarin ik geregeld had dat van alle mappen waarin m'n eigen noeste arbeid opgeslagen was de bestaande back-up werd bijgewerkt.

Wie heeft een idee?

groeten Graads.

Hallo, ik ken Grsync niet maar ik neem aan dat het de Gnome-uitvoering van rsync is. Het zal vast mogelijk zijn om dat na het uitlog-commando te laten draaien, maar heb dat nooit geprobeerd. Daarentegen gebruik ik gnome-schedule (in Synaptic) om rsync-opdrachten om 12 en 17h30 automatisch uit te voeren. Zo worden m'n werk en andere bezigheden twee keer per dag naar een andere schijf 'kaltgestellt'.

Offline Graads

• Lid
Bedankt voor je reactie Paul. Ik denk dat jouw oplossing in mijn geval minder effectief is omdat mijn PC niet op vaste tijden aanstaat. De koppeling met de handeling van het uitzetten lijkt me toch wel ideaal.

groeten, Graads.

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Op Ubuntu kun je ook makkelijk een script laten draaien wanneer je afsluit: http://www.google.com/search?q=ubuntu+script+on+shutdown

Misschien kun je vanuit zo'n script Grsync aanslingeren...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!