Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: grote bestanden versturen(foto's)  (gelezen 2101 keer)

Offline xena

• Lid
grote bestanden versturen(foto's)
« Gepost op: 2011/02/15, 23:16:48 »
Kan er mij iemand vertellen hoe ik een groot aantal foto!s kan versturen(gemaakt met een 16 megapixel camera).Het gaat dus niet via email.
Ik heb al even gegoogeld en zie dat dropbox een oplossing is voor Linux,Mac en Windows,bestaan er nog ander mogelijkheden en waarom.
Ik gebruik Ubuntu 10.04

Alvast bedankt voor de tips.
Asus desktop                         Processor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz
Grafisch:VESA:6325
Besturingssysteem : 32 -bit
geheugen 1.9 GibProcessor:Inte Celeron(R)CPU 2Ghz

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: grote bestanden versturen(foto's)
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/15, 23:30:16 »
Dropbox is daarvoor een prima oplossing. Gewoon de map met foto's delen met de mensen die ze moeten krijgen. Op de webstek van Dropbox staan, indien noodzakelijk, duidelijke instructies voor je klaar.  :)

« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/15, 23:34:31 »
Dat grote aantal foto's verkleinen naar een internetvriendelijk formaat, bv. 800x600 of 1200x800, met jpg-compressie van 75. Dan kan het wel via e-mail.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/16, 00:34:48 »
Pakketje maken van de foto's door ze te comprimeren en daarna uploaden naar een site als YouSendIt of sendspace
Je kunt daar het e-mailadres opgeven van degene(n) waarvoor het pakketje foto's bestemd is, waarna diegene(n) een mail krijgen met een link naar de site waar ze het pakketje foto's kunnen downloaden.

Edit: ik ken mensen die hun mailadres niet op zo'n site willen laten 'rondslingeren'. In zo'n geval laat ik de link naar mijn eigen mailadres sturen en stuur ik die mensen een mailtje met de link.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/16, 00:39:31 door Mikkel »

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/16, 07:39:17 »
Met wetransfer.com (NL site) kan je tot 2GB grote bestanden verzenden, wat erg makkelijk werkt.
Grappige van de site is dat het betaald wordt met een nieuw soort reclame, wat bestaat uit mooie achtergrond foto' s.