Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Uitzet-icoontje buiten beeld en verzend-knop weg  (gelezen 5493 keer)

Offline LWM

• Lid
Uitzet-icoontje buiten beeld en verzend-knop weg
« Gepost op: 2010/11/22, 15:32:58 »
Na een aantal updates van Ubuntu en Firefox heb ik twee kleine maar hinderlijke probleempjes (weet niet of die updates ook de oorzaak zijn):
Regelmatig (dus niet altijd) valt na het opstarten van de pc het afsluit-icoontje (het rondje met streepje)  helemaal rechtsboven net buiten het zichtbare beeld. Uitzetten moet ik dan via de knop op de pc-kast en het daarna verschijnende keuzeberichtje 'Annuleren-Uitzetten-Herstarten'. Dat werkt ook, maar is nogal omslachtig. Ook als ik het beeld op de monitor verklein blijft het icoontje net uit beeld.
Het andere probleem is dat bij het emailen het tekstje 'Verzenden' is verdwenen. Ik verzend dan maar via 'Bestand'>'Nu direct verzenden'.
Hoe los ik beide probleempjes op?
« Laatst bewerkt op: 2010/11/22, 18:11:12 door LWM »

Re: Uitzet-icoontje buiten beeld en verzend-knop weg
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/22, 16:39:06 »
Hoi,

betreft het hier het afsluiten van de PC of van Firefox?
Welk mail programma gebruik je?

Gr Ruud

Offline LWM

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/22, 18:11:49 »
Het gaat om het uitzetten van de pc. Ik gebruik thunderbird mail

Offline Roc.am

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/22, 18:22:01 »
Dat de knop buiten beeld valt lijkt me iets met de scherm resolutie te maken te hebben. Kan het zijn dat deze verkeert is ingesteld ?
Voor thunderbird kun je eens proberen met op de werkbalk met de rechtermuisknop -> werkbalk aanpassen en dan rechts onder standaard instellingen terug zetten.

- Roc

Offline vilamar

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/22, 18:35:08 »
Hier is die uitzetdknop ook soms weg.
Staat een hele tijd op de juiste plaats en dan, om een nog onverklaarbare reden is die weg.
De "meldingsapplet sessies" staat er dan dubbel maar uitzendknop is weg en komt niet meer terug.

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #5 Gepost op: 2010/11/22, 19:21:55 »
@LWM en Vilamar,

Omschrijf ik e.e.a goed, dat af en toe de schermresolutie bij opstarten verkeerd staat? Dusdanig dat het niet meer volledig op het scherm past? En ook tekst, iconen en panelen 'vervormd' en raar eruitzien? En pas na herstarten weer goed komt?

Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline vilamar

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2010/11/22, 19:55:51 »
Hier is het enkel de afsluitknop die verdwijnt. De rest blijft perfect.

Offline LWM

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/21, 23:37:32 »
Door omstandigheden moest ik dit topic even laten rusten. Sorry.
Bij mij is het ook puur die uitzetknop. Verder is het beeld correct. Laatst deed het zich weer voor.

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2011/01/22, 00:39:27 »
Je kan volgende doen om het icoontje terug te krijgen:
ofwel:
1) Open een terminal en tik in:
sudo killall gnome-panelJe wachtwoord word gevraagd, je ziet niet wat je intikt, dat is normaal. Je moet dus je wachtwoord 'blind' intikken.
Hiermee herstart je het gnome-panel

ofwel:
2) klik rechts op een lege ruimte van het panel en kies voor 'Eigenschappen'
In het venster dat je nu ziet haal je het vinkje weg naast: Uitschuiven
Het panel zal verkleinen.
Nu zet je het vinkje terug voor Uitschuiven zodat je panel weer uitklapt. Nu zou het panel moeten 'hersteld' zijn.

Laat iets weten hoe het gaat.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline LWM

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/15, 16:16:32 »
Sorry voor mijn erg late reactie, maar ik had wat serieuzere problemen met mijn pc. Een probleem komt zelden alleen en dat geldt blijkbaar ook voot pc's.
Sinds een update van ubuntu heb ik het probleem met het buiten beeld vallen niet meer gehad. Ook het steeds verspringen van mijn toetsenbordinstelling op Ned. is daarmee verdwenen. Ik bewaar je advies zuinig ingeval het zich weer voordoet. Bedankt voor je hulp en je heldere advies.