Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OPGELOST film naar externe harde schijf brengen hoe?????  (gelezen 4674 keer)

Offline wietse

• Lid
OPGELOST film naar externe harde schijf brengen hoe?????
« Gepost op: 2011/02/13, 21:58:11 »
hallo allemaal ik ben zins een paar dagen bekend met ubuntu op mijn net book ik had anders windows 7 starter maar wilde dit eens proberen nou download ik graag films met nzb  hier lotta nzb
welke perfect werkt nou wil ik graag de films naar mijn harde schijf [mediaplayer ] kopieren maar dat lukt niet hoe doe ik dat  met win7 was dit een kwestie van knippen en plakken maar ik krijg het niet voor me kaar op ubuntu  wie heeft voor mij een beknopte handleiding  
alvast  bedankt  het is dus de bedoeling om een film naar een extere hd schijf te brengen en dan later af te spelen met de mediaspeler of via de netbook pc  
alvast hartelijk dank  nieuwe gebruiker ubuntu
« Laatst bewerkt op: 2011/02/14, 20:44:16 door wietse »

Re: film naar externe harde schijf brengen hoe?????
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/13, 22:56:18 »
Om te beginnen welkom op het forum. :D

De eerste vraag is altijd welke versie van Ubuntu gebruik je?
Tot hoever kom je wel?

Ik neem aan de dat externe harde schijf via USB aan je computer wordt gekoppeld.
Soms wordt deze niet vanzelf gemount, maar dan hoort deze automatisch te worden gemount als je de schijf opent.
Vervolgens hoort het dan ook gewoon knippen en plakken te zijn.

Hier is al een hoop Nederlandstalige informatie beschikbaar.
http://wiki.ubuntu-nl.org/

Offline wietse

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/13, 23:19:57 »
hallo ik gebruik 10.10  maar weet niet dat dit de goede is voor mijn net boek packard bell dots2
ik kan de harde schijf zien  maar niet de inhoud  daar van  verder ben ik niet gekomen
snap er nog niet veel van  maar downloaden films gaat als een trein
en is een leuk prog dat ubuntu

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/14, 10:03:00 »
je moet misschien even aandacht besteden aan het gebruiken van leestekens want zonder bemoeilijkt dat de leesbaarheid en dan is het voor iemand die wil helpen wat moeilijker om juist te begrijpen wat het probleem is en dat verkleint dan je kans dat je vlug en gerichte hulp krijgt

Probeer zo precies mogelijk informatie te geven. Bedenk dat we van hieruit je systeem niet kunnen zien.
* Hoe maak je verbinding met je mediaspeler?
* Hoe probeer je te kopiƫren, en wat gebeurt er dan, wat zijn de eventuele foutmeldingen?

Standaard wordt een USB schijf automatisch aangekoppeld. Je krijgt een icoon op de desktop en kan zonder problemen bestanden kopiƫren.

Het enige wat ik op basis van je informatie kan bedenken, is dat je mediaspeler geformatteerd is in het bestandssysteem ntfs, het bestandssysteem van MS Windows. Met ntfs kan het voorkomen dat het bestandssysteem niet goed werd afgesloten. In dat geval zal Ubuntu het bestandssysteem niet automatisch (willen) aankoppelen: het moet eerst terug goed afgesloten worden.

Als dat het probleem zou zijn (ik gis maar), dan moet je je mediaspeler eens aan een Windows machine koppelen en onder Windows schijfcontrole uitvoeren. Daarna de mediaspeler correct ontkoppelen (gebruik maken van het icoontje in Windows om media te verwijderen). Daarna zou Ubuntu de mediaspeler zonder problemen moeten aankoppelen.

Om een schijf steeds correct te ontkoppelen moet je steeds rechts-klik - ontkoppelen gebruiken in Ubuntu, of het icoontje in de tray van Windows. Je mag een schijf ook ontkoppelen als het systeem volledig afgesloten werd (dus niet na hibernatie!).

Offline davevrr

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/14, 11:31:25 »
Bij mij gaat het als volgt; als ik mijn externe harde schijf op mijn Ubuntu 10.10 aansluit, krijg ik een icoon op mijn bureaublad. Ik ga naar mijn film; klik rechts en klik verplaatsen naar bureaublad. Dan ga ik naar mijn bureaublad en sleep mijn film naar mijn icoon van mijn harde schijf; dan zegt hij automatisch; bestandsoverdracht is bezig blablabla. Dan sluit ik mijn harde schijf via mijn usb aan mijn ledtv aan en kijk film.

Offline wietse

• Lid
OPGELOST Re: film naar externe harde schijf brengen hoe?????
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/14, 20:41:07 »
bedankt voor jullie antwoorden .
inderdaad de externe harde schijf was niet goed afgesloten .
hij is nu weer goed en probleem is opgelost.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/14, 20:43:06 door wietse »