Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Youtube filmpjes niet meer in de temp map?  (gelezen 9115 keer)

Re: Youtube filmpjes niet meer in de temp map?
« Reactie #25 Gepost op: 2011/02/14, 17:39:03 »
Yep een Nvidia kaart.
En ja, de stuurprogramma's heb ik ook en nee, bij dvd niet.
Maar misschien verkeerd geconverteerd of zo? Geen idee hoor.

Had ik ook, maar dan met alle DVDs en andere films via VLC/totem enzo. Systeem > Voorkeuren > nVidia instellingen programma en dan naar een tab over kleuren, zie je ergens een kleurenmixer zegmaar. Deze moet je op 0 of 360 zetten. (Dit was bij mij het geval dan. Ik weet niet meer hoe alles heet, draai nu op ATI, maar dat heeft voor mij toen alles opgelost).
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline ivo

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2011/02/14, 21:59:40 »
Hmmm, 3x rechtsaf is inderdaad ook linksaf.
Waarom is er nou weer gekozen om dit zo te doen, vraag ik me dan af.....
Om te voorkomen dat je de Flash filmpjes permanent op kan slaan.
Een slechte vorm van DRM dus.

Maar er zijn voor de diverse browsers workarounds om toch de filmpjes te kunnen saven.
Dat weten die ontwikkelaars ook wel dus waarom zouden ze de de moeite nemen om het te voorkomen?

Geneuzel in de marge noem ik dat. Dat ze hun energie er eens in steken in een goede Silverlight implementatie
neer te zetten, dáár hebben we wat aan.

There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #27 Gepost op: 2011/02/14, 22:13:00 »
Dat is met iedere vorm van DRM zo...
Ze willen dat normale gebruikers hun content (film/audio) gewoon af kunnen spelen, en tegelijkertijd beperkingen opleggen aan "piraten" (mensen die het willen kopiëren/opslaan).
Het grote probleem is dat die 2 verschillende groepen 1 en dezelfde gebruiker zijn.

Het gevolg is dat het alleen maar vervelend is voor normale gebruikers en dat de beveiliging niet effectief is.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2011/02/14, 22:25:36 »
Dat is met iedere vorm van DRM zo...
Ze willen dat normale gebruikers hun content (film/audio) gewoon af kunnen spelen, en tegelijkertijd beperkingen opleggen aan "piraten" (mensen die het willen kopiëren/opslaan).
Het grote probleem is dat die 2 verschillende groepen 1 en dezelfde gebruiker zijn.

Het gevolg is dat het alleen maar vervelend is voor normale gebruikers en dat de beveiliging niet effectief is.

We gaan nu echt OT, maar toch nog even dan......
Degenen die hun spullen publiekelijk te kijk zetten weten van tevoren dat die spullen gedownload, gekopieerd, doorgestuurd, whatever zullen worden, da's ontegenzeggelijk.......

Dus als je dat niet wilt...... waarom dan wel die spullen publiek zetten?
Elke beveiliging is te kraken, dat is zo langzamerhand wel duidelijk dacht ik zo.
De vraag is alleen hoe, en hoe lang duurt de kraak en staat dat in verhouding tot het verkrijgen van de zaak, wat het ook is.....

En nu hou ik erover op.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.