Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: software voor ov chipkaart saldo  (gelezen 22276 keer)

Re: software voor ov chipkaart saldo
« Reactie #25 Gepost op: 2011/01/28, 20:54:28 »
@sprokkel: Zoals mede-collega Johan al zei:
"Kunnen we weer ontopic over de OV chipkaart?
Politieke kwesties bespreken is niet de bedoeling :)"

Ik vind het prima dat je het niks vindt, kan ik me gedeeltelijk in vinden, maar we hebben het hier over:
1 De OV-Chipkaart
2 NIET over politieke kwesties dus de "overheid" gelieve niet erbij halen.

Muchios gracias.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2011/01/29, 15:44:35 »
Amerika is de pas niet beter beveiligd. Het is alleen minder aantrekkelijk om het te doen omdat de prijs veel lager is. tevens als ze je daar pakken ben je echt de pineut.

Weet niet hoe het nu is maar de communicatie verliep in 2000 daar nog met bakkies.
Het verschil wat ik wel merkte was de aanwezig heid van van de politie.
Ook in de dorpjes zag je ze op straat.
ze controleren veel meer dan hier.

« Reactie #27 Gepost op: 2011/01/29, 16:22:27 »
@emiel: Nu verloopt de communicatie daar beter. En veel metrostations hebben nu ook digitale displays en vlak voor de metro binnenkomt, wordt er omgeroepen dat ie binnenkomt en waar ie heen gaat. En elke kleine wijziging bij de LIRR, MNRR en metro wordt omgeroepen. En tevens wordt op de website alles bijgehouden, elke storing, elke wijziging. Je kunt op de website op het gedeelte van de LIRR zelfs zien welke roltrappen en liften het niet doen en waar. En ze houden nu ook een log van vertragingen bij, dus je kunt altijd zien welke trein er vertraagd was. En elk station op de LIRR-pagina heeft een eigen pagina, met informatie over de voorzieningen, waar de kaartautomaten en loketten zijn en foto's van de situatie. Dat vind ik wel goede openheid.
http://mta.info is de website.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/29, 16:26:43 door Vistaus »

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2011/01/30, 08:39:02 »
Dat is nog eens info geven.
Ik weet niet meer hoe het in 2000 ging maar toen wist ik zonder internet ook als de metro niet reed.
de rest was alles met borden. niets digitaal.

Zag op tv dat je de pas zo kunt kopen, thuis kunt kraken en daarna kunt gebruiken.
ze kunnen het blijkbaar niet traceren en je kunt blijkbaar ook het instap station al aan zetten zonder dat je daarvoor hoeft in te checken.
Hierdoor word het blijkbaar nog moeilijker tot vrijwel onmogelijk om na te gaan of je kaart gekraakt is.

Nu willen ze hem als nog invoeren en wachten op het nieuwe systeem waardoor ze alle apparatuur weer moeten vervangen en aanpassen.
Hoe verspil je geld nu het er volgens de regering er niet meer is!
Laat een stel ambtenaren bevoegdheid geven om beslissingen te mogen maken over dingen waar ze geen verstand van hebben.
Had een echt bedrijf ingehuurd en had de eisen voor veiligheid en functionaliteit bij het bedrijf neer gelegd. Word in het bedrijfs leven ook gedaan. Zorg in een contract er voor dat eventuele fouten in de eerste 5 jaar voor rekening van het bedrijf zijn. Dan ben je van het hele gezeur af en dan werkt het ook.

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #29 Gepost op: 2011/01/31, 19:49:10 »
in japan hebben ze ook een soort OV-chipkaart systeem dat WEL werkt. maar ook daar kun je gewoon een kaartje kopen.
wist je trouwens dat Japan in 2003 het wereldrecord op-tijd-rijden heeft gebroken? de tokkaido-shinkansen kwam het hele jaar gemiddeld 6 seconde te laat.
87% van de treinen rijden daar op tijd, maar een trein is daar al te laat als hij meer dan 1 minuut te laat komt. als dat voorkomt krijg je je geld terug en een briefje voor je werkgever dat je te laat bent doordat de trein te laat was. daar kan de NS nog wat van leren!

« Reactie #30 Gepost op: 2011/02/01, 00:42:49 »
Geloof het of niet maar mensen van de NS, Prorail, e.d. zijn naar Japan geweest om er wat van te leren.
Cultuurverschillen en het drukker bezette spoor maken het wel wat moeilijker dan je snel ff zou denken.
Evengoed zijn er nog veel zaken waar ze idd makkelijk meer aan kunnen doen.

OV chipkaart kraken om zwart te reizen.
Nee dat doe ik niet.

Wat ik wel lastig vind is dat als ik bijv de verlenging van mijn studenten-OV ophaal, dat ik niet kan zien of dat is gelukt.
De automaat zegt dat het ophalen van de x aantal producten gelukt is. (Ik verwachte er maar 1.)
Maar wat die x aantal producten zijn kan ik met dat apparaat niet terug vinden.
Bij de NS automaat krijg ik al meer informatie te zien, maar dit is een aardig zooitje.
Lopende en afgesloten bekende en onbekende rijs producten.
Het verwijderen van de verlopen producten kan weer niet.
Meer transparantie hierin zou erg fijn zijn.

Het inmelden in de bus vind ik wel weer gemakkelijk. Kan lekker snel gaan.
Het pas uitmelden op de eindhalte heeft ook zijn voordelen (en natuurlijk ook nadelen).
Zo kan je tijdens het rijden pas bepalen waar je precies wilt uitstappen.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2011/02/01, 08:52:19 »
Hadden ze in Japan maar opgelet dan reden de treinen nu wel op tijd =D

« Reactie #32 Gepost op: 2011/02/01, 10:58:55 »
Hadden ze in Japan maar opgelet dan reden de treinen nu wel op tijd =D

Hahaha, +100 :D

Offline Rachid

• Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
« Reactie #33 Gepost op: 2011/02/04, 10:15:11 »
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2011/02/04, 16:22:04 »
Tja ze hebben vakantie in Japan gehad. Ze hebben daar gezien hoe de treinen op tijd kunnen rijden en hoe pasjes werken. Ondanks dat doen ze er alles aan om het zo waardeloos te maken als het maar kan.
En maar blijven ontkennen dat er problemen zijn.
Stel voor dat het bedrijf toe geeft dat ze rotzooi produceren.
En de overheid maar vol houden dat er niets aan de hand is. het bedrijf zegt zelf dat er niets aan de hand is dus binnen kort gratis openbaar vervoer voor iedereen.

Ze moeten dat bedrijf alles terug laten betalen. Al die rotzooi die ze er neer hebben gezet verwijderen en een bedrijf wat wel goed werk levert het laten regelen.
Is niet zo moeilijk want dat kan vrijwel ieder bedrijf. Of koop het systeem dat ze in het buitenland gebruiken.
Dan allemaal over stappen op het communicatie systeem van de politie en brandweer en dan lopen alle contacten ook zeer soepel.

Hoelang blijven ze bezig met die amateur bedrijfjes? Wanneer laten ze bedrijven die zich bewezen hebben, het werk doen?

« Reactie #35 Gepost op: 2011/02/04, 16:26:01 »
emiel +1
Alleen wie heeft er vakantie in Japan gehad?

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2011/02/04, 20:40:16 »
Degene die daar zijn gaan kijken hoe ze daar werken.
Hadden ze net zo goed mij kunnen sturen, dan werkte het net zoals het nu werkt maar dan had ik tenminste een leuke vakantie gehad.

Kan zo bij dat bedrijf gaan werken. Ik kan ook niet programmeren.