Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: data uit Windows 7 redden  (gelezen 11468 keer)

Re: data uit Windows 7 redden
« Reactie #25 Gepost op: 2011/01/31, 15:35:30 »
Niet té snel van stapel lopen !!!

test eerst eens de tip die ik eerst heb gegeven; opstarten en na het BIOS scherm direct op F8 drukken.

Hang je schijf er maar even terug aan, en luister naar het geluid; als je constant tikken hoort is ze naar de bliksem en dien je ze uit te lezen als data schijf.

Mocht je een nieuwe moeten kopen; koop dan er een van rond de 250 Gb a 500 Gb; die zijn mechanisch veel sterker opgebouwd.

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline pokemon

  • Lid
Re: data uit Windows 7 redden
« Reactie #26 Gepost op: 2011/01/31, 18:54:26 »
ik had je eerste tip al uitgeprobeerd (vergeten te vermelden, sorry), voor de zekerheid nog eens gedaan en hoor tik tik tik.

Hoe kan ik dit type uitlezen als data schijf, hoe instellen als slave?

Offline pokemon

  • Lid
Re: data uit Windows 7 redden
« Reactie #27 Gepost op: 2011/02/01, 09:04:36 »
Blijkbaar gaat het instellen als slave met deze nieuwe type harde schijf vanzelf. Ik heb hem aangesloten op een dell. Jammer genoeg zie ik de schijf niet in de verkenner. Momenteel loopt een diagnostics test. (niet hoopvol)  :'( :'(

Re: data uit Windows 7 redden
« Reactie #28 Gepost op: 2011/02/01, 09:33:20 »
Als je hem continu hoort tikken is de schijf over het algemeen reddeloos verloren.
Dit tikken is de leeskop die over de schijf gaat en tegen het eind en begin heen en weer gaat.

Wat je nu nog kan proberen als je hem extern aangesloten hebt, is de schijf stroomloos maken dmv het voedings kabeltje los halen.
Zet de HD nu op zijn zijkant ( de smalle kant van het huis) en zet de voeding er weer op.
Hopen dat hij nu gaat spinnen zonder dit tikken.
Als hij weer tikt weer het voedings kabeltje eraf halen en hem op de andere zijkant zetten.
en weer de voeding erop aansluiten.

Dat spelletje met de voeding kabel kan je gewoon blijven herhalen.
Het gebeurt vaak zat dat hij ineens wel opspint zonder dat de kop heen en weer gaat slaan.
Op dat moment kan je de HD uitlezen en vervolgens alles wat je wilt behouden kopiëren.

Zie dit als 1 van je laatste kansen, want de HD is echt op zijn einde en niet meer te repareren......

Dus heb ff geduld en rommel wat en sluit hem bij voorkeur aan via een externe USB docking.
Dit zijn apparaatjes waarmee je een HD extern via USB kan aansluiten.
Dan is het ook wat makkelijker om aldoor de HD aan en uit te zetten.

En als je klaar bent de HD weer netjes inbouwen en terug gaan naar de winkel, want dit is een garantie kwestie.

effin veel sterkte gewenst......
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Tom

  • Lid
Re: data uit Windows 7 redden
« Reactie #29 Gepost op: 2011/02/01, 10:45:36 »
Niet té snel van stapel lopen !!!

test eerst eens de tip die ik eerst heb gegeven; opstarten en na het BIOS scherm direct op F8 drukken.

Hang je schijf er maar even terug aan, en luister naar het geluid; als je constant tikken hoort is ze naar de bliksem en dien je ze uit te lezen als data schijf.

Mocht je een nieuwe moeten kopen; koop dan er een van rond de 250 Gb a 500 Gb; die zijn mechanisch veel sterker opgebouwd.



Ge raar had het al meer gehoord ,maar nu lees ik het ook .. moet dus toch iets van waarheid inzitten. :o
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline pokemon

  • Lid
Re: data uit Windows 7 redden
« Reactie #30 Gepost op: 2011/02/01, 10:48:23 »
Tijdens de test hoor ik eigenlijk niks. Het resultaat is Fail code 0F00:0648 msg: Drive abored the command, update firmware - Read Test: Fail - Disk - First block 0 greater than last block 18446744073709551615

Offline pokemon

  • Lid
Re: data uit Windows 7 redden
« Reactie #31 Gepost op: 2011/02/03, 08:41:06 »
 :( :'( :'( :'(
Helaas, hopeloos verloren. Ik heb de harde schijf in de winkel nog laten testen, ook daar konden ze niets meer redden. Kon niet meer geïnitialiseerd worden.
Bedankt voor jullie tips.

Offline Bobbie

  • Lid
Re: data uit Windows 7 redden
« Reactie #32 Gepost op: 2011/02/03, 12:41:56 »
Gecondoleerd, met dit zware persoonlijke verlies.