Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PC traag in ubuntu 10.04 door Firefox  (gelezen 1268 keer)

Offline malinas

• Lid
PC traag in ubuntu 10.04 door Firefox
« Gepost op: 2011/01/30, 20:57:54 »
Wanneer Firefox open staat is mijn PC vaak erg traag. Volgens de systeemmonitor neemt firefox-bin erg veel CPU capaciteit in beslag (gaat op en neer tot rond de 60 %, grafiekje in bijlage) PC is een AMD athlon met 1 Gig geheugen. Na het uitschakelen van de meeste add-ons (downloadhelper, mediaplayerconnectivity en Novell Moonlight) is het probleem verbeterd maar niet opgelost.Alleen Firefox modifications en Xmarks staan nog aan.
Met Chromium heb ik dit probleem absoluut niet.
Iemand die de oplossing kent?

Re: PC traag in ubuntu 10.04 door Firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/30, 21:06:17 »
Ik heb hetzelfde probleem. Firefox vreet vaak CPU kracht weg Vooral met flash filmpjes. Ik gebruikt dan meestal CPUlimit via de command line maar dat is natuurlijk geen oplossing.

Offline malinas

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/30, 21:09:17 »
Het lijkt ook vrij onafhankelijk van welke of hoevelle sites 'open' staan.

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/30, 23:35:30 »
Gebruik je toevallig ook Ubuntuone?
Ik heb het probleem gehad dat icm met Xmarks het systeem eindeloos gaat synchroniseren en dan onwerkbaar traag wordt. Ik weet het niet helemaal precies meer maar in de bookmarks waren een aantal couchdb bookmarks of zoiets en als die eindeloos gesynchroniseerd werden, werd het systeem onwerkbaar traag.

Ik heb uiteindelijk ubuntuone gestopt en ben dropbox gaan gebruiken, dat werkt ook een stuk makkelijker vind ik.

« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/30, 23:38:02 »
Ik had dat probleem ook met FF zelfs de tweak --> about:config en dan de ipv6 uitschakelen bracht geen soelaas.

Ik gebruik Chromium in de plaats als standaardbrowser en Ubuntu werkt perfect met deze browser.

Er staan op mijn systeem 4 browsers (ook Arora) en FF gebruik ik al maanden nooit of zelden meer.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline malinas

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/31, 20:44:13 »
Ubuntuone staat wel geinstalleerd maar ik gebruik het (nog) niet. Sinds het uitschakelen van de ipv6 gaat het weeral ietsje sneller maar nog lang niet goed genoeg.
Wanneer bepaalde websites open staan maken ze het systeem toch wel merkbaar trager heb ik ondervonden (nieuwssites zoals deredactie.be)

« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/31, 20:53:00 »
Ubuntu One heeft niks met Firefox te maken in dit geval.