Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aanval met usb-disk kan ook onder Linux  (gelezen 8256 keer)

DarkEra

• Gast
Re: Aanval met usb-disk kan ook onder Linux
« Reactie #25 Gepost op: 2011/02/09, 00:31:29 »
Krijgen doen we ze zeker..... alleen veel sneller.  =D

Offline raggar

• Lid
    • fietsen naar Tibet
« Reactie #26 Gepost op: 2011/02/09, 11:27:49 »
@raggar: "de opensource gemeenschap" Again: KDE, Fluxbox, E17 etc. hebben er geen last van; "de open source-community" is dus een beetje te breed.
Zoals gezegd, ik zie het als een waarschuwing voor de hele open source community. Alles gebruiksvriendelijker maken zorgt voor meer kans op beveiligingsproblemen.
Elk systeem bevat bugs, dat het nu toevallig Gnome is wil niet zeggen dat dit soort zaken in de toekomst niet met KDE of andere WM's zal gebeuren.

« Reactie #27 Gepost op: 2011/02/09, 14:58:46 »
@raggar: Dat wil het wél zeggen, want in de langetermijnplannen van in ieder geval KDE en E17 is opgenomen dat autorun niet gaat gebeuren.
Dat een systeem bugvrij is heb ik overigens nergens beweerd; dit is echter geen bug, maar een veiligheidsfout in Ubuntu, GNOME of Nautilus.

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #28 Gepost op: 2011/02/09, 19:01:04 »
ik heb even een autorun.sh bestandje aangemaakt op mijn USB-stick en als ik hem erin steek krijg ik een schermpje met "autorun-ondersteuning"
je kunt dan op 2 dingen klikken 1: autorun-dialoogvenster tonen en 2: annuleren.
volgens mij dus toch redelijk veilig.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #29 Gepost op: 2011/02/09, 19:08:53 »
En als je goed gelezen had, dan had je geweten dat de "klassieke" autorun het probleem helemaal niet is.
Het gaat om een probleem met de voorbeeldweergaven, en dat specifieke lek is enkele weken geleden al verholpen.