Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Coach alternatief  (gelezen 880 keer)

Offline lemio

• Lid
    • Lemio
Coach alternatief
« Gepost op: 2011/01/19, 22:30:26 »
Heey,

Is er een alternatief voor op linux en open source op het huidige Coach (van http://www.cma-science.nl/) dat op veel middelbare scholen wordt gebruikt? Dus een programma waarmee je hardware (electronica) en een computer (software) verbind. Anders ben ik van plan dit zelf te gaan schrijven...

Offline Ramana

• Lid
Re: Coach alternatief
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/20, 13:26:27 »
Ben niet meer op de hoogte, maar in de vorige eeuw en in een vorig leven gebruikte ik Spice om circuits te simuleren.  Ik zie in Synaptic diverse programma's staan om elektronische schakeling (analoog en digitaal) te simuleren.

Is Easyspice, geda of misschien Oregano iets?

Offline lemio

• Lid
    • Lemio
Re: Coach alternatief
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/20, 17:44:30 »
Ik bedoelde niet iets om electronica te simuleren, maar meer om natuurkundige metingen te doen. Je sluit een voltmeter aan op de computer en er komt een grafiek met de waardes. Zo kun je ook 'videometen' met coach. Je klikt telkens een punt op de video aan en zo kun je een s,t diagram maken, en daarna een v,t en a,t. Het is een soort excel maar dan voor gegevens die binnen komen via een voltmeter (Coachlab II). Nu wil ik dit zelf maken en laten zien dat het veel goedkoper dan dan de huidige 200 euro die ze per ding betalen en dan nog eens tig zoveel voor de software, minstens 50 euro voor een temp meter etc...