Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Amarok speelt geen muziek af  (gelezen 723 keer)

Amarok speelt geen muziek af
« Gepost op: 2011/01/13, 13:02:36 »
Hallo,
Ik ben een nog redelijk nieuwe Ubuntu 10.10 gebruiker en loop tegen het volgende aan
Ik heb geprobeerd de Amarok mediaplayer te gebruiken
Ik probeer MP3'tjes af te spelen maar dit wil maar niet lukken
Als ik liedjes in de playlist laadt en probeer af te spelen dan loopt de player door de hele lijst heen maar speelt niets af.
Gebruik ik een andere player dan kan ik wel muziek luisteren.
Moet ik nog iets aan de instellingen van Amrok aanpassen?

Grt
Ajay

Offline Tom

• Lid
Re: Amarok speelt geen muziek af
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/13, 13:26:43 »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Willy4

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/13, 13:45:01 »
Probeer ook het volgende eens:
Ga in Amarok naar Instellingen -> Amarok instellen -> Afspelen -> Phonon instellen
Zorg dat in het eerste tabblad -Apparaat voorkeur- je geluidskaart bovenaan staat (en niet esd of jack audio)
Als je dat gedaan hebt, dan heb je na herstart waarschijnlijk al geluid.
Zo niet, dan kun je in de tweede tab -backend- i.p.v. Xine eens voor Gstreamer kiezen en nog eens herstarten.
1)Asus N53SV, Intel Core I7 - 2630QM - 2.0Ghz , 6GB RAM, 750GB HD / Optimus: nVidia GeForce GT540M / Intel VGA controler /Ubuntu 14.04/ Windows7
2)2× Intel(R) Pentium(R) 4 / CPU: 3.00GHz /  Samsung SyncMaster 930BF /  nVidia GeForce 7300 GT / Logitech Z-10 USB Speakers / 300GHz Sata350 (Ubuntu 12.04 / Xubuntu 14.04) / 250GHz Sata1 (opslag)

« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/13, 15:02:10 »
En kubuntu-restricted-extras even installeren. Dit lost meestal het probleem op.