Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (Opgelost min of meer) taalprobleem(pje)  (gelezen 892 keer)

Offline rvtasd

• Lid
(Opgelost min of meer) taalprobleem(pje)
« Gepost op: 2011/01/03, 19:45:37 »
Beste forumleden,

Na vele mislukte pogingen om Ubuntu als OS op een eigen harddisk te plaatsen, draait het op dit moment uitstekend in VMware Player onder Windows 7 (64 bits).
Ik heb de taal na installatie op Nederlands kunnen krijgen, alleen de datum blijft op Engelse leest geschoeid.
In plaats van Maa 3 jan, staat er Mon 3 jan. De tijd geeft keurig  'uur'.
Is dat aan te passen?

Ciao,
Roberto
« Laatst bewerkt op: 2011/01/16, 19:18:09 door rvtasd »

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline rvtasd

• Lid
Re: taalprobleem(pje)
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/04, 19:44:17 »
Hartelijk dank voor de reactie.
De waslijst waar naar je verwijst behoort inmiddels tot mijn "standaard persoonlijke uitrusting bij het installeren van Ubuntu", maar ik heb desalniettemin de "languages" opnieuw laten downloaden en installeren.
Het blijft een engelstalige kalender. Maar ik stoor mij daar verder niet aan.

Voorheen had ik Ubuntu op C en dat andere OS op D. Ik kon dan vanuit Ubuntu de bestanden op D benaderen.
Hoe werkt dat onder virtualisatie? Ik zie wel "computer" maar dat is de virtuele. C en D zijn nergens te zien.
Hoe mount ik die? Of kan dat niet?

Ciao,
Roberto

« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/04, 20:32:01 »
Ubuntu werkt niet met C: en D:  Maar met sda voor de eerste schijf, sdb voor de tweede schijf etc. Voor partities komt er een nummer achter.
Eerste partitie van de eerste schijf sda1, tweede partitie van de eerste schijf sda2 etc. Eerste partitie van de tweede schijf sdb1, tweede partitie van de tweede schijf sdb2 etc. Normaal zou je de Windows partitie onder locaties moeten zien.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline rvtasd

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/12, 19:21:42 »
Gijsbert,

Daar ben ik weer even.
Je hebt gelijk voor wat betreft de namen (aanduidingen) van de harde schijven.
Maar waar ik voorheen de namen van de harde schijven te zien kreeg en die dan kon benaderen (mounten) krijg ik nu het volgende te zien:

locaties > computer of diskettestation

Ga ik naar computer dan krijg ik de mededeling:
bladeren door lokale schijven en schijven op afstand.

En als ik daarvoor kies dan wordt mij meegedeeld:
cd/dvd/station, diskettestation en bestandssysteem.

Voorheen stonden daar alle schijven (5 x sata) met name genoemd en kon ik die aanklikken en de bestanden (afbeeldingen, teksten, muziekbestanden, enz) in Ubuntu gebruiken.

Ik kom nu dus blijkbaar niet buiten de gevirtualiseerde omgeving.

Met wat slepen en plakken krijg ik wel kopieen daarvan, maar dan staan ze 2 x op de computer.

Ik hoop dat ik mijn probleem(pje) duidelijk heb kunnen maken.

Dank voor de hulp.
Ciao,
Roberto

« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/12, 19:49:53 »
Citaat van: Host OS
Windows 7
Code: (VMware Player) [Selecteer]
Guest OS (in jouw geval Ubuntu)

Zo werkt een virtual machine met een computer als je het snapt ;)
De Guest OS komt niet buiten de box, anders zou hij niet helemaal meer virtueel zijn, aangezien je dan zo goed als je hele computer erop laat draaien.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/12, 19:52:16 door Cheap Applications »
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit