Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dock in ubuntu (AWN)  (gelezen 3452 keer)

johnsten

• Gast
dock in ubuntu (AWN)
« Gepost op: 2009/03/31, 19:54:59 »
Hi all,

Heb sinds kort ubuntu draaien en werkt allemaal aardig maar ben nu op het moment dat ik wel aardig wat aan de interface wil veranderen.

Ik wil een dock onderin alla mac os en heb beetje rondgezocht en kwam uit op awm

Heb deze geinstalleerd en zodra ik het programma start zie ik heel snel wat flitsen linksbovenin en daarna gebeurt er niks meer. Iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt.

timmy

• Gast
Re: dock in ubuntu (AWN)
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/31, 20:01:26 »
Probeer dan eens het Cairo dock.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/31, 20:11:08 »
Probeer dan eens het Cairo dock.

Is inderdaad het beste dock voor Linux, naar mijn mening :)

« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/31, 20:15:19 »
Of als ge toch AWN wilt gebruiken, zorg dan dat ge compiz hebt aanstaan: systeem=>voorkeuren=>uiterlijk, tabblad "visuele effecten".

Offline Jan E.

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/31, 20:22:26 »
Kijk ook eens naar Wbar. Dat is de dock die in gOS gebruikt wordt. Ik had met zowel Cairo als met AWN steeds problemen. Wbar werkt erg stabiel. Vergeet niet wbar-config er bij te installeren. Anders moet je alles met de hand instellen...

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/31, 20:23:41 »
ik gebruik nu als dock gnome-do en ben er zeer blij mee

johnsten

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/01, 01:21:08 »
Of als ge toch AWN wilt gebruiken, zorg dan dat ge compiz hebt aanstaan: systeem=>voorkeuren=>uiterlijk, tabblad "visuele effecten".

Als ik dit doe krijg ik een melding dat ik dat niet kan instellen. Foutmelding is "desktop effects could not be enabled"

Heb even verder gekeken en dit is mijn compiz output

Checking for Xgl: not present.
No whitelisted driver found
aborting and using fallback: /usr/bin/metacity

iemand hier een antwoord op?

Ik heb een NVIDIA GeForce 8600M GT kaart erin zitten

Heb even verder gezocht komt omdat ik ubuntu in vmware draai dan gebruikt die een standaard driver en zijn 3d effecten niet mogelijk :-S
« Laatst bewerkt op: 2009/04/01, 01:55:25 door johnsten »

« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/01, 10:51:12 »
Heb even verder gezocht komt omdat ik ubuntu in vmware draai dan gebruikt die een standaard driver en zijn 3d effecten niet mogelijk :-S

Ge kunt binnenkort eens VirtualBox proberen. Vanaf versie 2.2 (nu nog in beta) denk ik dat er ook OpenGL support is voor een Linux guest. Dus dan kunt ge Compiz draaien in een virtuele omgeving.

Of gewoon een dualboot maken ;).

johnsten

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2009/04/01, 12:05:21 »

Ge kunt binnenkort eens VirtualBox proberen. Vanaf versie 2.2 (nu nog in beta) denk ik dat er ook OpenGL support is voor een Linux guest. Dus dan kunt ge Compiz draaien in een virtuele omgeving.

Of gewoon een dualboot maken ;).

Ik had gisteren ook nog verder gezocht en zag dat je nu ook heel simpel ubuntu vanuit vista kan installeren. Denk dat ik dat straks maar even ga doen.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/04/03, 21:09:55 »
Als je geen compiz kan draaien, dan kan je compositing van metacity aanzetten. Dan kun je, ook zonder dekstopeffecten aan, awn draaien. (System tools - Configuration editor, apps/metacity/general/compositing_manager: aanzetten).

Offline barco78

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2011/01/08, 17:20:23 »
dit is wel een erg oude post maar tegenwoordig doet awn het beter als docky tenminste bij mijn computer
Intel core i3-dual 3.06ghz-64 bit  -ram 4gb - 500gb hdd - videokaart:nvidia 1ghz
Besturingsprogramma : ubuntu 11.10

Daarnaast diverse computers vanaf 2,4ghz met verschillende distros
-------------------------------------------------------------------
Linux user number #527239 (Link) http://counter.li.org/
-------------------