Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Real audio3 formaat  (gelezen 740 keer)

Offline maxboor

• Lid
Real audio3 formaat
« Gepost op: 2011/01/08, 08:49:58 »
Als muziekliefhebber blader ik graag in ยด redhotjazz.org
In mijn ogen geweldige muziek die onder .RAM te beluisteren is met Realplayer
Althans, onder Windows.
Na van alles geprobeerd te hebben, wil het niet lukken onder Ubuntu 10.10, om deze muziekbestanden te openen.
Weet iemand raad?

Offline vanadium

• Lid
Re: Real audio3 formaat
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/08, 10:41:19 »
Realplayer bestaat voor linux. Probeer dit eens te downloaden en te installeren. Helaas ban je voor dergelijke gesloten audioformaten afhankelijk van die ene fabrikant. Realplayer heeft zijn hoogdagen trouwens gehad.

Offline maxboor

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/08, 13:33:49 »
Ik heb dit inderdaad gedaan, de Linux versie van Real gedownload
Dit gaf geen effect de .ram muziekbestanden zijn niet te openen onder Ubuntu.
Ontzettend jammer, redhotjazz.org heeft veel muziekbestanden waar een oude jazz verzamelaar zijn
vingers bij aflikt.
Veel is nu wel geplaatst op YouTube door de liefhebbers, maar ook veel (nog) niet.
Realplayer onder Windows is de enige die met de .ram bestanden werkt vanaf redhotjazz, ook daar zijn geen alternatieven.

Offline koos4401

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/08, 14:38:54 »
Staan hier nog tips in om de realplayer te omzeilen?
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/hoe-ram-of-rm-afspelen/msg283976/ (Let wel op de datum van het topic!
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523