Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: afsluitknop weg  (gelezen 2353 keer)

Offline johande

• Lid
afsluitknop weg
« Gepost op: 2011/01/04, 19:16:12 »
soms is mijn afsluitknop verdwenen en komt er een uurwerk en emailicoon in de plaats?
« Laatst bewerkt op: 2011/01/04, 19:20:56 door johande »

Offline johande

• Lid
Re: afsluitknop weg
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/04, 19:20:37 »
neen

« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/04, 19:28:48 »
Het paneel wil wel eens raar doen en sommige stukken niet goed weergeven.
Probeer als dat gebeurt eens ALT+F2 en dan intikken 'killall gnome-panel' (zonder aanhalingstekens).
Als het daarna weer goed is dan heb je waarschijnlijk te maken met een veelvoorkomende bug.. Helaas weet ik niet wat hier de oorzaak van is of hoe je dit moet oplossen. Wat ik heb genoemd lost het wel op, maar het komt dan nog wel eens terug.
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline johande

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/04, 20:04:10 »
ja, dat hersteld het paneel idd... bedankt.

« Reactie #4 Gepost op: 2011/01/04, 21:09:44 »
Herstelt het 1 keer, en het komt later wel weer terug...

Je kunt ook met rechtermuisknop op een vrij stukje paneel klikken, kiezen voor eigenschappen en dan verbergknoppen laten tonen. Even verberen en "onverbergen" zou het op moeten lossen...

« Reactie #5 Gepost op: 2011/01/04, 21:51:23 »
Ja, dat zei ik. Het komt terug en dan kan je het weer herhalen..
Goede tip van die verbergknoppen, helemaal als je een beetje beginneling bent is dat stukken handiger dan de hele tijd dat commando intikken ;)

Helaas is er voor dit probleem echter (nog) geen permanente oplossing.
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline JvH

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2011/01/05, 08:58:58 »
In plaats van dat commando voortdurend in te tikken zou je ook nog een scriptbestandje kunnen maken dat die regel uitvoert, en dat op je bureaublad zetten.

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2011/01/05, 17:42:52 »
Je kan ook i.p.v. de verbergknoppen aan te vinken, het vinkje naast "uitschuiven" uit vinken en dan direct weer aanvinken. Zo werkt het ook.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline vilamar

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2011/01/05, 17:51:58 »
Met de verbergknoppen zou het al veel beter moeten zijn.
Daarbij heb ik ook de verschillende panelen verschoven zodat er meer ruimte vrij is aan de rechter kant.
Het komt nu nog zelden voor, ik kan de laatste keer niet meer herinneren.
En afsluiten met de afsluitknop op de computer kan ook, er komt dan een afsluitvenster op het scherm.