Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: spotify draait als een tierelier onder Meerkat!  (gelezen 3606 keer)

spotify draait als een tierelier onder Meerkat!
« Gepost op: 2010/12/23, 19:01:14 »

Voor de muziekliefhebber die het nog niet kent, een echte aanrader. Ondanks dat de cliënt voor ubuntu linux nog maar een preview is, draait het bij mij als een naaimachientje.... echt perfect.... Lekker onbeperkt muziek die live te streamen is en met 10 euro per maand ook off line beschikbaar kan zijn. En draait ook prima met de client voor iphone en natuurlijk Android..... zelfs voor symbian is er (wel minder vlot) werkende app. Makkelijk te installeren via bijgaande link:
Onder Wine schijnt het ook te draaien, maar is helemaal niet nodig... ik ben nog geen bug tegen gekomen. Ik ben super enthousiast.

http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/installeren-spotifykom-er-niet-uit/?wap2
www.thevintageknob.org, Het Online Audio-museum

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
Re: spotify draait als een tierelier onder Meerkat!
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/23, 19:17:18 »
Werkt inderdaad als een dolle!

Enige reden om het in wine te draaien is overigens dat je alleen op die manier het Spotify open abo kan gebruiken. Onder Linux alleen de betaalde varianten omdat ze niet weten hoe de reclames weer te geven in de Linux spotify client. Aangezien die opensource is kan men het reclame weergeven er makkelijk uit slopen... :evil:

Zie hier voor meer info

« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/23, 19:25:32 »
ok, goed om te weten, maar spotify direct onder ubuntu draaien met zoveel muziek aanbod is me die 10 euro wel waard!

Ik kreeg het onder wine niet aan de praat, omdat bij het installeren wine de c:/ drive en de home niet terug kan vinden en daar op crsasht... dus op zoek gegaan naar alternatieven...

« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/24, 11:44:36 »
Ik vond Spotify onder wine niet lekker klinken beetje scherp geluid

Jammer :'(

« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/24, 18:45:04 »
Ik kan je de link adviseren in mijn eerste post! Het is echt zo geinstalleerd... bij de tweede terminal opdracht lijkt het alsof er iets fout gaat, maar gewoon naar de volgende stap gaan. Draait echt perfect en die 10 Euo per maand absoluut waard. En je kan het iedere maand stoppen.

LuukWullink

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2010/12/25, 12:26:33 »
werkt inderdaad mooi, het is razend snel!

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #6 Gepost op: 2010/12/25, 14:17:24 »
Heb spotify unlimited genomen en gebruik nu de linux client, inderdaad razend snel!

Weet iemand overigens het verschil in geluidskwaliteit tussen unlimited en premium? Want de premium versie heeft blijkbaar beter geluid?

« Reactie #7 Gepost op: 2010/12/26, 11:54:54 »
Klopt, voor zover ik weet heeft dit te maken met de bitrate waarin de muziek wordt weergegeven.

Offline wowo

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2010/12/26, 12:41:59 »
Premium heeft een bitrate van 320 en de normale volgens mij 192.
Als je gebruik maakt van een goede installatie is dit verschil duidelijk te horen.
Op een laptopje (oa brakke geluidschip) met van die "mini" geluidsboxen zal je het verschil nauwelijks merken.  ^-^
3xDesktop Manjaro Linux Gnome; 2xLaptop Manjaro Linux Gnome

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #9 Gepost op: 2010/12/26, 14:00:16 »
Als je gebruik maakt van een goede installatie is dit verschil duidelijk te horen.
Op een laptopje (oa brakke geluidschip) met van die "mini" geluidsboxen zal je het verschil nauwelijks merken.  ^-^

Ik heb een Audiotrak prodigy HD2 geluidskaart met een oude maar redelijke Philips versterker en een paar Qacoustics 2020 speakers. Heb je enig idee of ik daarop het verschil ga horen, ik vind het nu al best goed namelijk?

Offline valk

• Lid
    • mpvalk
« Reactie #10 Gepost op: 2010/12/26, 14:53:22 »
Werkelijk fantastisch overigens dat Spotify!

En met het toevoegen van playlists van bijvoorbeeld hotspotify.com kan je echt eindeloos vooruit!

Al met al een zeer tevreden Spotify gebruiker  =D

Offline wowo

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2010/12/26, 23:19:43 »

Ik heb een Audiotrak prodigy HD2 geluidskaart met een oude maar redelijke Philips versterker en een paar Qacoustics 2020 speakers. Heb je enig idee of ik daarop het verschil ga horen, ik vind het nu al best goed namelijk?
Jouw geluids hardware is niet wereldschokkend (wel veel beter dan mijn laptop voorbeeld) maar alleen jijzelf kan beoordelen of je verschil kan horen.

Als je het perfect wetenschappelijk wilt aantonen kan je een dubbelbind test (abx test) uitvoeren.
Mijn eigen ervaring met abx-testen met mijn installatie is dat je het verschil duidelijk kan horen. Hangt overigens ook af van het soort muziek waar je naar luistert en kwaliteit van je oren. ;)

Ik maak gebruik van een squeezebox ism een redelijk goede Denon geluidsinstallatie met boxen in de prijsklasse van € 1200,-. Een squeezebox is eigenlijk ook een geluidskaart die buiten de "slechte pc-omgeving" zijn werk kan uitvoeren. Er zijn goede geluidskaarten te koop die in de pc-omgeving goed functioneren, maar die zijn aanmerkelijk prijziger dan de door jouw gebruikte geluidskaart.

Mijn advies zou zijn om het gewoon eens een maandje te proberen met het premium abonnement.
Je kan dan zelf beoordelen of je alleen vanwege de geluidskwaliteit het er voor over hebt.
Er zijn daarnaast nog meer voordelen die aan het premium abonnement zitten (oa geen reclame). Voor niets gaat namelijk alleen de zon op. ;)
3xDesktop Manjaro Linux Gnome; 2xLaptop Manjaro Linux Gnome

Offline daido

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2010/12/27, 17:38:54 »
Net even geprobeerd met windows. Het is inderdaad een mooi progamma.
Alleen jammer dat bepaalde artiesten er niet voorkomen. (bijvoorbeeld pink floyd albums).

« Reactie #13 Gepost op: 2010/12/31, 20:00:57 »

raar, ik vind ze wel hoor.. geen probleem...

« Reactie #14 Gepost op: 2010/12/31, 20:47:30 »
Dat zijn niet de originele artiesten maar coverbands  :evil: tribute to pink floyd  beatles  en  CCR b.v

Allemaal neppers

Offline daido

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2011/01/02, 09:32:32 »
Dat zijn niet de originele artiesten maar coverbands  :evil: tribute to pink floyd  beatles  en  CCR b.v

Allemaal neppers

En de beste neppers staan er niet in (the australian pink floyd show).
Het lijkt wel of sommige platen-maatschappijen niet met spotify mee willen doen. Overigens is er best veel te vinden, ook veel relatief onbekende muziek

Spotify (de gratis versie) werkt overigens aardig goed met Crossover.

« Reactie #16 Gepost op: 2011/01/02, 13:10:36 »
Ja dat gaat alleen over geld, de rechten op de muziek, the Beatles zitten nu ook pas op Itunes,